رشد ۴٧ درصدی آمار ورزشکاران سازمان یافته در استان کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه گفت: شمار ورزشکاران سازمان یافته این استان در سال ١۴٠١ با رشد ۴٧ درصدی نسبت به سال گذشته به ٩٢ هزار و ٢٣٢ نفر رسید.

«امید قادری » روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اهمیت هم‌افزایی و همراهی مطلوب هیأت ها و باشگاه های ورزشی در همه شهرستان ها برای توسعه و ترویج ورزش در بین آحاد جامعه افزود: خوشبختانه با حمایت های مجموعه مدیریتی ورزش استان، فدراسیون های ورزشی، هیأت های استانی و شهرستانی و باشگاه های ورزشی دولتی و خصوصی شاهد روند افزایشی ورزشکاران سازمان یافته هستیم.

وی با اشاره به استقبال خوب بانوان در گرایش به ورزش در سال های اخیر اضافه کرد: از آمار ٩٢ هزار و ٢٣٢ نفری ورزشکاران سازمانی یافته استان، ٢٩ هزار و ٩۵٨ نفر را بانوان تشکیل می دهند.

قادری افزود: رشته های فوتبال، بومی و محلی، کشتی، ژیمناستیک، والیبال، کاراته، تکواندو، رزمی، همگانی، ووشو، بدنسازی، بوکس، شنا، بسکتبال، کوهنوردی به ترتیب بیشترین سهم ورزشکاران را به خود اختصاص داده اند به طوری که ٩٠ درصد ورزشکاران سازمان یافته استان در این ١۶ رشته فعالیت دارند.

شهرستان کرمانشاه بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را دارد

وی یادآور شد: بیشترین آمار ورزشکاران سازمان یافته را شهرستان کرمانشاه با ۵٢ هزار نفر به خود اختصاص داده است و شهرستان های اسلام آباد غرب با پنج هزار و ۵۳۴ نفر، پاوه با چهار هزار و ۷۸۸ نفر و سرپل ذهاب با چهار هزار و ۷۳۵ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

رییس هیات پزشکی ورزشی استان کرمانشاه ادامه داد: به لحاظ شاخص جمعیتی ( تعداد ورزشکاران تقسیم بر جمعیت) نیز شهرستان پاوه با ۷.۳ درصد قصرشیرین با ۶.۸ و سرپل ذهاب با ۵.۹ درصد رتبه های اول تا سوم را دارند.

وی با اشاره به پیامدهای مطلوب گسترش ورزش در جامعه و تأثیر گذاری در ارتقای سلامت و تقویت شادی، نشاط و امید در مردم اظهار کرد: این افزایش چشمگیر و رشد مطلوب تعداد ورزشکاران به ویژه در مناطق کم برخوردار حاکی از تلاش و کوشش همه دست اندرکاران عرصه ورزش است که در ابعاد قهرمانی و همگانی حاصل شده است.

هیات پزشکی ورزشی، پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی است

قادری، از پزشکی ورزشی به عنوان پشتیبان ورزش قهرمانی و سلامت همگانی نام برد و اضافه کرد: ورزشکاران سازمان یافته در صورت بروز آسیب ورزشی امکان برخورداری از کمک های هزینه های درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی را خواهند داشت و با توجه به اینکه استان کرمانشاه دارای مجهزترین و به روزترین کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی، توانبخشی و فیزیوتراپی است این امکان برای همه اقشار جامعه فراهم شده است که علاوه بر دریافت خدمات درمانی، پزشک ورزشی، معاینات سلامت، حرکات اصلاحی و قامت سنجی، ارتوپدی و فیزیوتراپی از خدمات مشاوره ای تغذیه ورزشی و روانشناسی ورزشی نیز بهره مند شوند.

وی به اقدامات صورت گرفته برای فراهم نمودن امکان دسترسی آحاد جامعه ورزش به خدمات پزشکی ورزشی اشاره کرد و گفت: با تلاش و مساعدت فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان، زیرساخت های درمانی، مشاوره ای و توانبخشی در استان خوشبختانه به صورت مطلوب توسعه یافته است و با حضور نیروی مجرب، کارآزموده و متخصص ورزشکاران استان دغدغه دریافت خدمات را ندارند.

روزانه به حدود ۵۰۰ ورزشکار خدمات ارایه می شود

رییس هیأت پزشکی ورزشی استان کرمانشاه، نقش پزشکی ورزشی در بهبود عملکرد ورزشکاران، قهرمانان و افتخارآفرینان در آوردگاه های مختلف را مورد تاکید قرار داد و و بیان کرد: هم اکنون روزانه به بیش از ۵٠٠ نفر در واحدهای تشخیصی، درمانی، مشاوره ای و توانبخشی در این هیات خدمات مطلوب پزشکی ورزشی ارائه می شود که عموماً به صورت رایگان یا با ۶٠ درصد تخفیف تعرفه های دولتی است.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به قهرمانان برای موفقیت در رقابت های ملی، آسیایی، جهانی و المپیک در اولویت است و هم اکنون از کلیه ظرفیت ها و امکانات موجود استفاده برای این افتخارآفرینان استفاده می شود و به صورت کاملاً رایگان است.

قادری تاکید کرد: در اردیبهشت ماه سال جاری با حضور ریاست فدراسیون پزشکی ورزشی، مسوولین کمیته ملی المپیک، و مدیریت ورزش و جوانان استان از باشگاه ها و هیأت های ورزشی برتر، ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها و مجموعه های ورزشی دولتی و خصوصی که در این موفقیت سهمی موثر داشته اند در همایشی قدردانی می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha