پایان تاریخ مصرف نتانیاهو/روی آوردن شانس به گانتس

تهران-ایرنا- نظرسنجی‌های ماه های اخیر نشان می‌دهد که «بنیامین نتانیاهو» دیگر گزینه صهیونیست‌ها نیست و آنها «بنی گانتس» وزیر سابق جنگ رژیم صهیوینستی را ترجیح می‌دهند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نتانیاهو در حالی در انتخابات آبان ماه ۱۴۰۱ پیروز شد و در ۸ دی ماه همان سال به عنوان نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی برای ششمین بار سوگند یاد کرد که از ابتدای شروع به کار، دچار بحران مشروعیت شد.

نظرسنجی انجام شده توسط کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی که اسفند ۱۴۰۱ انجام شده است، نشان می دهد که ائتلاف نتانیاهو در صورت برگزاری مجدد انتخابات، میزان کرسی‌های خود را در کنست از دست خواهد داد.

این نظرسنجی نشان داد کرسی‌های این ائتلاف در صورت برگزاری مجدد انتخابات، از ۶۴ کرسی به ۵۸ کرسی کاهش خواهد یافت.

حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو نیز یک کرسی را از دست خواهد داد و کرسی‌های آن از ۳۲ به ۳۱ کاهش خواهد یافت.

در مقابل کرسی‌های حزب «یش عتید» به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر و وزیر خارجه پیشین از ۲۴ کرسی به ۲۶ کرسی خواهد رسید.

روی آوردن شانس به گانتس

نظرسنجی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در فروردین ۱۴۰۲ نیز حاکی از کاهش کرسی های ائتلاف راست در کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) در صورت برگزاری مجدد انتخابات است.

براساس این نظرسنجی، حزب «اتحاد» به رهبری بنی گانتس، وزیر جنگ سابق ۲۸ کرسی، حزب لیکود ۲۴ کرسی و حزب یش عتید ۲۰ کرسی را به دست خواهند آورد.

این نظرسنجی نشان داد بنی گانتس با ۲۸ کرسی نسبت به نتانیاهو برای منصب نخست وزیری از شانس بیشتری برخوردار است.

یک نظرسنجی دیگر انجام شده در نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۲ نیز حاکی از نارضایتی ۷۴ درصد ساکنان سرزمین های اشغالی از کابینه حاکم رژیم صهیونیستی است.

پایان تاریخ مصرف نتانیاهو/روی آوردن شانس به گانتس

براساس نظرسنجی شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان»، فقط ۲۰ درصد «اسرائیلی ها» معتقدند که کابینه حاکم کارش را درست انجام می دهد و ۷۴ درصد از اقدامات آن ناراضی هستند.

نظرسنجی این رسانه صهیونیست همچنین نشان داد که ۶۷ درصد ساکنان سرزمین های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو عملکرد خوبی نداشته است.

حتی افرادی که به احزاب حاضر در ائتلاف حاکم بر رژیم صهیونیستی رای داده اند نیز از عملکرد کابینه ناراضی هستند، به طوری که ۵۰ درصد از هواداران ائتلاف، از عملکرد کابینه ابراز نارضایتی و تنها ۴۶ درصد ابراز رضایت کرده اند.

وضعیت نتانیاهو حتی در میان هواداران حزبش هم مساعد نیست و ۴۴ درصد از آنها ابراز نارضایتی کرده اند.

نظرسنجی دیگری در نیمه دوم اردیبهشت که توسط کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی انجام شده، نشان داد که گانتس با ۴۱ درصد، محبوب ترین گزینه برای ریاست کابینه است در حالی که ۳۱ درصد نتانیاهو را مناسب ترین گزینه برای تصدی این سمت دانسته اند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در مقایسه با لاپید نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی از حمایت ۳۶ درصدی برخوردار شد، در حالی که ۲۶ درصد از شرکت کنندگان به لاپید رأی دادند.

در نتایج نظرسنجی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین تاریخ، نیز محبوبیت گانتس افزایش داشت، به طوری که ۴۵ درصد او را مناسب ترین گزینه برای تصدی پست نخست وزیری می دانند، در حالی که ۳۷ درصد نتانیاهو را مناسب می‌دانند.

ائتلاف با تندروها؛ آخرین تقلا

جدیدترین نتایج نظرسنجی توسط رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می دهد که نفرت از نتانیاهو و مخالفت با ادامه نخست وزیری او در سرزمین های اشغالی به شدت افزایش یافته است.

براساس نظرسنجی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در هفته اول خرداد، حزب «اتحاد» به رهبری گانتس خواهد توانست به تنهایی ۲۹ کرسی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را کسب کند، درحالی که این میزان در نظرسنجی پیش از آن ۲۸ کرسی بود.

براساس این نظرسنجی، محبوبیت حزب لیکود به ریاست نتانیاهو کاهش یافته و در صورت برگزاری انتخابات، تنها خواهد توانست ۲۵ کرسی را به دست آورد.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب یش عَتید به ریاست لاپید نیز در صورت برگزاری انتخابات، ۱۸ کرسی کسب خواهد کرد که این میزان، نسبت به نظرسنجی پیشین تغییری نکرده است.

نظرسنجی دیگری که روزهای اخیر منتشر شده و کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی آن را انجام داده است، نشان می دهد که محبوبیت ائتلاف راست که کابینه نتانیاهو را تشکیل می دهند، کاهش یافته و در صورت برگزاری انتخابات در خرداد ماه، ۱۰ کرسی از کرسی های خود در کنست را از دست خواهد داد.

پایان تاریخ مصرف نتانیاهو/روی آوردن شانس به گانتس

نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، بلوک حامی نتانیاهو در کنست در صورتی که انتخابات امروز برگزار شود، تنها ۵۳ کرسی را بدست خواهد آورد، درحالی که این ائتلاف در انتخابات اخیر موفق به کسب ۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست شده بود.

این درحالی است که کرسی‌هایی که احزاب چپ گرا و مخالفان کنونی کابینه بی بی به دست خواهند آورد به ۶۷ کرسی خواهد رسید.

به نظر می رسد نتانیاهو که پیش از این، ۵ دوره مختلف و به مدت ۱۵ سال نخست وزیر رژیم صهیونیستی بوده به پایان راه فعالیت سیاسی خود رسیده است و گانتس اکنون اقبال بیشتری در میان صهیونیست ها دارد.

نخست وزیر راستگرای رژیم صهیونیستی حتی در انتخابات اخیر هم با توسل به تندروها توانست پیروز انتخابات شود و ائتلاف کنونی را تشکیل دهد.

نتانیاهو که پرونده های فساد متعددی در دستگاه قضائی رژیم صهیونیستی دارد، اکنون راهی جز تغییر نظام قضائی این رژیم به منظور ایجاد مصونیت برای خود پیش از کنار رفتن از قدرت ندارد.

گسست سیاسی-اجتماعی و ناآرامی های اخیر رژیم صهیونیستی پس از مطرح شدن لایحه تغییرات قضائی نشان می دهد که این سیاستمدار کهنه کار صهیونیست مجبور است برای حفظ خود حتی با موجودیت رژیمی که برآمده از آن است، بازی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha