فون‌درلاین: باید در جهت تامین تسلیحات دور بُرد برای اوکراین اقدام کرد

تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا گفت: کشورهایی که می‌توانند باید در راستای فراهم کردن توپخانه و سامانه‌های تسلیحاتی دور بُرد برای کمک به بهبود قابلیت‌های اوکراین در جنگ با روسیه اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، اورسولا فون درلاین روز چهارشنبه در روز سوم نشست «گلوب‌سِک» (GLOBSEC) ۲۰۲۳ در شهر براتیسلاوا واقع در اسلوواکی اعلام کرد: برای اولین بار در تاریخ اتحادیه اروپا یک کشور به علت ابراز تمایل به عضویت در خانواده اروپا، مورد حمله قرار گرفت.

وی در این سخنرانی بر ضرورت تداوم حمایت‌های نظامی اروپا از کی‌یف برای رسیدن به صلح پایدار و عادلانه در اوکراین تاکید کرد.

در متن سخنرانی وی که در تارنمای رسمی کمیسیون اروپا قرار گرفته، آمده است: جنگ روسیه علیه اوکراین حمله آشکار به اصول منشور سازمان ملل است؛ این یک جنگ علیه ارزش‌های ما [اتحادیه اروپا] و تفکر یک اروپای متحد و آزاد است.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ ما، یک کشور به دلیل ابراز تمایل به عضویت در خانواده اروپا مورد حمله قرار گرفته است.

رییس کمیسیون اروپا با اشاره به آنچه منشا و دلیل جنگ در اوکراین عنوان کرد، گفت: ولادیمیر پوتین رییس‌جمهوری روسیه در تلاش است تا صلحی را که پس از پایان جنگ جهانی دوم ساخته‌ایم، نابود کند و این منشا این جنگ است.

فون در لاین با تاکید بر ضرورت تداوم حمایت تسلیحاتی و نظامی از نیروهای اوکراینی اضافه کرد: درصدد هستیم صنایع دفاعی خود را گسترش و نیاز مبرم به گلوله‌های ۱۵۲ و ۱۵۵ میلیمتری را برطرف کنیم.

به گفته وی، آموزش نظامی نیروهای اوکراینی از دیگر اقدامات حمایتی اتحادیه اروپا از کی‌یف است،‌ به طوریکه تا پایان ۲۰۲۳، آموزش حدود ۳۰ هزار نیرو تکمیل خواهد شد.

رییس کمیسیون اروپا بر لزوم رسیدن به یک صلح با ثبات و عادلانه برای اوکراین تاکید کرد و گفت: ولودیمیر زلنسکی رییس‌جمهوری اوکراین به وضوح شرایط یک چنین صلحی را تعیین کرده است.

او ادامه داد: آتش بسی که منجر به یک مناقشه منجمد می‌شود صلح پایدار به همراه نخواهد داشت. وضعیت آتش بس ناپایدار است و منطقه را در خط تماس بی ثبات می‌کند. خیر یک صلح عادلانه باید منجر به عقب نشینی نیروهای روسیه و تجهیزات آنها از خاک اوکراین شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha