حمایت فون در لاین از فرمول صلح زلنسکی

تهران- ایرنا- اورسلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا جمعه شب گفت: فرمول ۱۰ ماده‌ای صلح ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بر اساس منشور سازمان ملل یا قطعنامه‌های این سازمان طرح شده است و به همین دلیل حمایت گسترده جهانی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، فون در لاین در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دومین روز اجلاس سران اتحادیه اروپا در بروکسل اظهار کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن به طور فعال در مورد تضمین‌های امنیتی احتمالی آینده اوکراین در هفته‌های آینده برای حمایت از اجرای فرمول صلح اوکراین که هر یک از مواد ۱۰ گانه آن مطابق با منشور سازمان ملل است، گفت‌ وگو خواهند کرد.

وی افزود: ضمانت‌های امنیتی در هفته‌های آینده به‌طور فشرده در اطراف نشست سران ناتو در ویلنیوس مورد بحث قرار خواهند گرفت.

رئیس کمیسیون اروپا خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم به عنوان یک عنصر حمایتی برای توسعه تضمین‌های امنیتی نیز بسیار مهم است که اوکراین به طور چشمگیری درگیر اصلاحات برای تقویت کشور و مبارزه با فساد است.

فون در لاین با ستایش از فرمول صلح زلنسکی، یادآور شد: همه خواهان صلح هستند اما هیچ‌کس بیش از اوکراینی‌ها خواهان صلح نیست.

وی افزود: فرمول ۱۰ ماده‌ای زلنسکی یک نقطه اتکای عالی برای حرکت (به سمت صلح) است زیرا تک تک کلمات و نکات آن بر اساس منشور سازمان ملل یا قطعنامه‌های این سازمان طرح شده است و به همین دلیل حمایت گسترده جهانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون اروپا ادامه داد: برگزاری اجلاس صلح و دعوت اوکراین برای حضور در آن اجلاس بستگی به تصمیم اوکراین و دولت این کشور دارد.

به گزارش رسانه‌های اوکراینی اجلاس دو روزه اتحادیه اروپا در روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۹ تا ۳۰ ژوئن / ۸ تا ۹ تیر) در بروکسل برگزار شد.

از جمله موضوعاتی که در این اجلاس مطرح شد، بررسی وضعیت اوکراین از سوی رهبران اتحادیه اروپا و تاکید آنها بر عزم تزلزل‌ناپذیر خود برای ادامه حمایت از کی‌یف در جنگ علیه روسیه تا زمانی که لازم باشد از جمله ارائه کمک‌های سیاسی، اقتصادی، مالی، نظامی و بشردوستانه به این کشور بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha