۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۲
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85128266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح مصوب بافت فرسوده دزفول متعلق به ۳۰ سال پیش است

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۲
کد خبر: 85128266
طرح مصوب بافت فرسوده دزفول متعلق به ۳۰ سال پیش است

دزفول – ایرنا - رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر با بیان اینکه طرح مصوب بافت فرسوده دزفول مربوط به سال ۱۳۷۲ است، گفت: طرح جدیدی برای ساماندهی بافت فرسوده دزفول در سال ۱۳۹۳ تدوین شده که تاکنون به تصویب نرسیده است.

به گزارش ایرنا، عادی دوایی عصر چهارشنبه در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علنی این شورا، افزود: تاخیر طولانی در به روز رسانی طرح ساماندهی بافت فرسوده دزفول موجب شده تا این بافت در حال نابودی باشد.

وی تشکیل کارگروه حفاری و کارگروه بافت را نیاز کنونی دزفول دانست و ادامه داد: بافت شهری موجودی زنده است که ساماندهی آن نیازمند تصمیم گیری‌های هماهنگ و فوری دارد.

این عضو شورای شهر دزفول تشکیل کارگروه بافت را در ایجاد این هماهنگی موثر خواند و گفت: رفع موانع سرمایه گذاری در بافت فرسوده دزفول ضروری است.

وی با بیان اینکه میراث فرهنگی و شهرداری دارای ضوابطی متفاوتی در بافت هستند، افزود: سرمایه گذار برای ورود به بافت فرسوده با ضوابط مختلف و بروکراسی اداری مواجه می‌شود و این مانع از ورود سرمایه گذار در بافت فرسوده دزفول شده است.

دوایی فر اظهار کرد: ایجاد سازمان نوسازی و همچنین شهرداری بافت فرسوده دزفول ۲ سال است که توسط شورای شهر دزفول پیگیری می‌شود ولی تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی پیشنهاد کرد: معاونت بافت در منطقه دوم شهرداری که قسمت عمده این بافت در این منطقه قرار دارد، تشکیل شود تا این معاونت به صورت تخصصی برای ۲۰۰ هکتار بافت فرسود دزفول برنامه‌ریزی کند.

تکذیب محتوای مصاحبه سخنگوی شورا پیرامون سهم دزفول از عوارض آلایندگی

سخنگوی شورا و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به مصوبه دولت برای نوسازی بافت فرسوده در شهرها گفت: تسهیلات خوب و کم بهره، تخصیص تراکم‌های مناسب و امتیازهای خوبی برای بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده است که این مصوبه می‌تواند موجب تحول در بافت‌های فرسوده شود.

علیرضا مجدی نسب با انتقاد از مانع تراشی برای ورودبخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بافت فرسوده دزفول ادامه داد: بروکراسی کلافه کننده و پاس کاری سرمایه گذاران بین ادارات مختلف موجب شده تا هیچ سرمایه گذاری علاقه به سرمایه گذاری در بافت فرسوده دزفول نباشد.

وی در ادامه با اشاره به درج مصاحبه‌ای به نقل از خود در یکی از کانال‌های خبری دزفول ضمن تکذیب محتوای این مصاحبه گفت: این کانال خبری به نقل از بنده آورده است که "طی جلساتی که مدیران ارشد شهرستان داشته‌اند مقرر شده بود که سهم شهر دزفول از عوارض آلایندگی ۲۴۰ میلیارد تومان باشد که این اعتبار قرار بود صرف بدهی ۳۰۰ میلیارد تومانی پروژه قائم به بانک شهر و این معضل برطرف شود" که از اساس کذب است.

مجدی نسب ا ادامه داد: این کانال خبری همچنین در ادامه مصاحبه ادعایی خود با بنده نسبت به کاهش سهم عوارض آلایندگی، افزایش بدهی شهرداری به بانک شهر در پروژه قائم و صرف این اعتبار برای تسویه بدهی بانک شهر اشاره شده است که ادبیات و محتوای این خبر تکذیب می‌شود.

سخنگوی شورای شهر دزفول گفت: تنها بخش درست این خبر، قسمت پایانی آن مبنی بر شفاهی بودن توافق صورت گرفته برای سهم دزفول از عوارض آلایندگی و پیگیری برای افزایش سهم دزفول از این عوارض تاکید شده بود که بنا بود این محتوا نیز رسانه‌ای نشود.

به گزارش ایرنا، سهم شهرداری دزفول از مرحله دوم عوارض آلایندگی ۲۴۰ میلیارد ریال تعیین شده است. در اولین مرحله عوارض آلایندگی سهم شهرداری دزفول، ۲۳۰ میلیارد ریال بود که با پیگیری انجام شده سهم این شهرداری به ۸۵۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

سهم آلایندگی مرحله دوم دزفول با اعتراض مسوولان این شهر مواجه شده است به گونه‌ای که اوایل همین هفته نماینده مردم دزفول در مجلس، فرماندار و شهرداری دزفول نشستی مشترک با مدیرکل امور مالیاتی خوزستان داشتند و خواستار اصلاح سهم دزفول از این اعتبار شدند.

همچنین پیش از این شهردار دزفول اوایل اردیبهشت ماه امسال در یکصد و شست و چهارمین نشست رسمی در صحن علنی این شورا با اشاره به تخصیص ۴۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی جدید به خوزستان طی ۲ مرحله گفته بود: ۲۰ هزار میلیارد ریال در روزهای اخیر و ۲۰ هزار میلیارد ریال دیگر تا ۲ ماه آینده به خوزستان تخصیص داده می‌شود که باید تلاش شود سهم شهرداری دزفول از این عوارض ارتقا یابد.

محمد عتاب اهوازی در آن جلسه پیگیری جدی مدیریت شهری برای احقاق حق مردم دزفول از عوارض آلایندگی را مورد تاکید قرار داده و گفته بود: در تخصیص عوارض آلایندگی به دزفول اجحاف شده است.

امکانات رفاهی و تفریحی بوستان‌های ساحلی دزفول تقویت شوند

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر دزفول اقدام شهرداری برای جمع‌آوری مراکز عرضه کننده قلیان در بوستان‌های دزفول را اقدامی ارزشمند دانست و گفت: پارک‌های ساحلی دزفول در ایام تابستان میزبان خیل زیادی از شهروندان و جوانان است که ضروری است امکانات رفاهی و تفریحی این بوستان‌ها تقویت شوند.

زهرا آدینه افزود: ترویج قلیان در بوستان‌های ساحلی ناشی از نبود امکانات تفریحی در این بوستان‌ها است که باید در کنار اقدام برای جمع‌آوری عرضه قلیان در این بوستان‌ها، بسترسازی لازم برای بهره گیری جوانان و خانواده‌ها از تفریح سالم در بوستان‌های ساحلی دزفول فراهم شود.

ترافیک میدان رودبند به مرحله خطرناکی رسیده است

نایب رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با اشاره به بازدید تعدادی از اعضای این شورا از روند آسفالت کوی مقاومت دزفول گفت: متاسفانه در این بازدید مشاهده شد که هیچ نظارتی بر اجرای این آسفالت وجود نداشته که این موجب شده تا آسفالت اجرا شده از کیفیت خوبی برخوردار نباشد.

غلامعلی رسالتی نظارت قوی و جدی بر اجرای آسفالت معابر را مورد تاکید قرار داد و افزود: ترافیک میدان رودبند به مرحله خطرناکی رسیده است که باید گام دوم ساماندهی این میدان آغاز شود.

وی با اشاره به گلایه مردم شهر بن جعفر از وضعیت آسفالت این محور گفت: شهرداری دزفول به عنوان پیمانکار تنها وظیفه آسفالت محدوده‌ای از این محور را به عهده داشته است ولی معلوم نیست اکنون صاحب این جاده کیست؛ مردم با مشکل جدی مواجه‌ هستند و چاله‌های جاده ماشین‌های عبوری را دچار خسارت می‌کنند.

رمز ماندگاری چهارم خرداد مردمی بودن آن است

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه بزرگداشت دزفول و مقاومت این شهر در دوران دفاع مقدس نباید به یک روز محدود شود، گفت: چهارم خرداد و روز بزرگداشت دزفول فرصتی برای استعدادیابی جوانان و نوجوانان مستعد و بیان ظرفیت‌های این شهر در سطح کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی حاجی جعفر نمازی افزود: رمز ماندگاری چهارم خرداد روز بزرگداشت دزفول این است که مردمی باشد و مردمی بماند.

وی با اشاره به فعالیت گروه تذکر لسانی در پارک دولت دزفول گفت: گروه مردمی تذکر لسانی دارای بانوان آموزش دیده برای امر به معروف و نهی از منکر با زبان نرم است که این گروه بدون هیچ تنشی در حال رقم زدن اتفاق‌های خوب در دزفول هستند.

این عضو شورای شهر دزفول بیان کرد: خروجی اقدام‌های گروه تذکر لسانی در بوستان‌های دزفول رعایت حجاب و محجه شدن تعدادی از بانوان بوده که این اقدامی ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.

رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.

هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار داد اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha