«مازندران» مهد پرورش افسران دریایی کشور است

نوشهر- ایرنا - فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با بیان این که، مازندران مهد پرورش افسران دریایی کشور است، گفت: امروز باوجود تحولات جغرافیای سیاسی در سطح جهان، از حوزه دریا نباید غافل باشیم.  

به گزارش ایرنا، امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری روز پنجشنبه در همایش «تحولات ژئوپلتیکی و ژئو استراتژیکی قرن معاصر در حوزه دریایی و راهکارهای استفاده از فرصت ها و مقابله با تهدیدها» در دانشگاه علوم دریایی نوشهر افزود : امروز بسیاری از کشورهایی که رشد کردند بیشتر از طریق اهمیت دادن به دریا بوده است.

وی اظهار کرد: بنابراین با بهره گیری از همه فرصت ها و ظرفیت های موجود باید به نحوی برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم از تهدیدهای احتمالی در حوزه دریا جلوگیری شود تا خدای ناکرده شاهد خسارت نشویم.

دریادار شفقت رودسری خاطرنشان کرد: امروز اگر کشوری بخواهد در مسیر رشد گام بردارد یکی از مهم ترین راه ها از طریق دریا بوده و تحقق این مهم مستلزم تحولات است.

«مازندران» مهد پرورش افسران دریایی کشور است

فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) نوشهر ادامه داد: برای آنکه از این فرصت ها و ظرفیت های موجود به بهترین شکل بهره ببریم، برگزاری این همایش ها یکی از راه های آن است.

دریادار شفقت رودسری افزود : امروز توسعه فناوری با ۲ دهه گذشته متفاوت بوده و هر لحظه در حال تغییر است که باید از فرصت های پیش آمده نهایت بهره را برد.

وی با اشاره به آنکه این همایش در ۱۷ و ۱۸ آبان ماه در ۶ محور اصلی قرار است در دانشگاه امام خامنه ای منطقه زیباکنار برگزار شود، اضافه کرد : حسب تاکید فرمانده نیروی دریایی ارتش این آیین در ۲ محور "ژئو پلیتیکی و ژئو استراتژیکی" در دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم دریایی نوشهر برگزار شود.
فرمانده دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر گفت : در این همایش ۴۰ مقاله دریافت شده و تعداد هشت مقاله در این همایش از سوی استادان ارایه می شود و داوران ارزیابی خواهند کرد.
وی افزود : امروز دانشگاه علوم دریایی امام خمینی مهد پرورش افسران دریایی در کشور است به عبارتی قطب توسعه در حوزه دریا محسوب می شود و این دانشگاه ها از جمله در زمینه کشتیرانی، سازمان فراجا نفتکش ها فعالیت دارد.

«مازندران» مهد پرورش افسران دریایی کشور است

دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در سال ۱۳۵۹ تحت عنوان مرکز آموزش عالی علوم دریایی تأسیس شد و در سال ۱۳۶۰ با جذب اولین دوره دانشجویی به صورت رسمی شروع به کار کرد.

این دانشگاه از ۶ دانشکده عرشه، مهندسی مکانیک، مهندسی الکترونیک و مخابرات دریایی، مدیریت و کمیسر دریایی، علوم پایه و تفنگدار دریایی تشکیل شده است. دانشجویان این دانشکده ها در پنج رشته کارشناسی و ۶ رشته کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

همایش ملی فرصت ها و تهدیدهای نوپدید دریایی در دانشگاه علوم دریایی امروز با حضور شماری از فرمانده هان و کارشناسان امر در دانشگاه علوم دریایی نوشهر آغاز شد.

به گفته شفقت رودسری ۴۰ مقابله به دبیرخانه این همایش ملی ارسال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha