۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85130155
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۶۶ درصد از ظرفیت جایگاه‌های سی.ان.جی خراسان شمالی بلااستفاده است

بجنورد-ایرنا- مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: به طور میانگین ۶۶ درصد ظرفیت سی.ان.جی جایگاه های استان خالی است و بر این اساس اگر شمار خودروهای گازسوز فعلی ۲ برابر شوند امکان سوخت رسانی به آنها وجود دارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی، سیدرضا احمدنیا روز شنبه اظهار کرد: در سبد سوخت خودروها در سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلیون متر مکعب گاز سی.ان.جی در استان توزیع شده است که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۰ چهار درصد افزایش یافت.

وی افزود: با مصرف سوخت پاک گاز طبیعی فشرده، بیش از ۱۱۷ میلیون لیتربنزین در استان صرفه‌جویی شد و از تردد سه هزار و ۶۴۳ دستگاه نفتکش در خراسان شمالی جلوگیری شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع سه هزار و ۱۶۲ خودرو ثبت‌نام شده در سامانه‌ اطلاعات جامع خودروهای دوگانه‌ سوز کشور, تعداد ۲ هزار ۹۹۷خودرو به‌ صورت رایگان در استان دوگانه‌سوز و مابقی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۳۰ باب جایگاه سی.ان.جی در استان فعال است خاطرنشان کرد: از این تعداد جایگاه ۲۷ باب معادل ۹۴ درصد آنها استانداردسازی شده است.

احمدنیا تصریح کرد: بیش از ۱۰ میلیون خودرو از سوخت پاک، یعنی سوخت سی.ان.جی درجایگاه های سطح استان سوختگیری کردند.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان خراسان شمالی دارای سه ناحیه، بیش از ۵۰ جایگاه عرضه بنزین و ۳۰ جایگاه سوخت سی. ان. جی فعال است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha