۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85130243
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

امام (ره) نظامی نوین بر مبنای احکام مترقی اسلام به جهانیان معرفی کرد

رشت - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در بیانیه‌ای که به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اعلام کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب عمر گرانبهای خود را وقف اسلام ناب محمدی (ص) و مسلمانان جهان به ویژه محرومان ومستضعفان کرد و با رهبری نهضت اسلامی نظامی نوین مبتنی بر احکام مترقی دین مبین اسلام رابه جهانیان ارائه و معرفی کرد.

این شورا در بیانیه‌ای که روز شنبه به مناسبت ۱۴ خردادماه سالروز رحلت امام خمینی (ره) منتشر کرد، نوشت: نیمه خردادماه یادآور عروج ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) مراسم بدرقه بی‌نظیر و چند میلیونی مردم سوگوار ایران و انتخاب شایسته حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) به عنوان جانشین امام (ره) در سال ۱۳۶۸ است.

در این بیانیه تصریح شده است: بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از سال‌ها عبادت، تهذیب نفس، مبارزه، عدالت‌خواهی و مجاهدت در راه خداوند با دلی آرام و قلبی مطمئن و روحی شاد به ملکوت اعلی پیوست و مردم ولایت‌مدار و قدرشناس ایران و امت اسلام را عزادار و سوگوار رحلت خود کرد.

این شورا در ادامه عنوان کرده است: انتخاب شایسته و بموقع حضرت آیت‌الله ‌العظمی امام خامنه‌ای به جانشینی امام خمینی (ره) در مقام رهبری انقلاب اسلامی توسط مجلس خبرگان، خواب و خیال خام دشمنان اسلام و نظام مبنی بر تضعیف انقلاب اسلامی را برهم زد و مردم ولایت‌مدار و همیشه در صحنه ایران را امیدوار و دلگرم نمود.

در ادامه آمده است، این انتخاب موجب زنده نگاه‌داشتن نام و راه امام راحل و زمینه‌ساز تداوم و تعالی انقلاب اسلامی ایران و اقتدار و پیشرفت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول ۳۴ سال گذشته شد و به عزت و سربلندی ملت شریف و انقلابی ایران استمرار بخشید.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در ادامه این بیانیه به مناسبت ۱۵ خرداد اشاره و عنوان کرد: مناسبت‌ انقلابی نیمه خرداد، فرصتی مغتنم به منظور تبیین عظمت شخصیت ممتاز و برجسته امام خمینی (ره)، قیام خونین یوم‌الله پانزدهم خرداد، تعیین امام خامنه‌ای به عنوان رهبر معظم انقلاب اسلامی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمان رهبری ایشان است.

در این مطلب تصریح شده است : این امر نیازمند اهتمام جدی همه علما، اندیشمندان، طلاب، دانشگاهیان، خطبا، سخنوران، نویسندگان و هنرمندان را می‌طلبد تا دین خود را به انقلاب اسلامی این عطیعه الهی ادا نمایند و زمینه تربیت نسلی جدید از پاسداران انقلاب اسلامی و حافظان نظام اسلامی را فراهم آورند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این بیانیه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) و جانباز شهید آیت‌الله احسانبخش نماینده فقید ولی فقیه در استان از عموم مردم همیشه در صحنه گیلان دعوت کرد تا با شرکت در مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در سراسر استان و نیز رشت حماسه‌ای دیگر از جنس وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی و امامین انقلاب اسلامی بیافرینند.

مراسم‌های سی و چهارمین سالروز ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) در مناطق مختلف استان گیلان برگزار خواهد شد، این مراسم فردا "یکشنبه" در شهر رشت ساعت ۱۰ صبح با سخنرانی آیت‌الله محسن اراکی عضو هیات رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha