۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85130274
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح "یک روز به جای کتابدار" در بافق یزد اجرا شد

۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۵۴
کد خبر: 85130274
طرح "یک روز به جای کتابدار" در بافق یزد اجرا شد

یزد - ایرنا - مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان یزد گفت: طرح یک روز به جای کتابدار با هدف آشنایی با خدمات کتابخانه و یادگیری حس مسئولیت‌پذیری در شهرستان بافق اجرا شد.

محمد محسن رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح ابتکاری در کتایخانه منتظران مهدی (عج) روستای مبارکه شهرستان بافق و با هدف آشنایی با کتابخانه، ایجاد حس مسئولیت‌پذیری و استقلال در کودکان و نوجوانان اجرا گردید .

وی اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در حال حاضر از محلی برای فقط امانت کتاب تغییر کرده و محلی برای فعالیت های فرهنگی و هنری شده است و به منظور استفاده از توان نوجوانان و جوانان این طرح اجرایی گردید.

مجری طرح و کتابدار کتابخانه منتظران مهدی(عج) بافق نیز به ایرنا گفت: میزان استقبال اعضا و خانواده‌ها از این طرح فوق العاده زیاد بود و در این طرح مسئولیت هر بخش از کتابخانه به تعدادی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه واگذار شد و اعضا با آموزش های قبلی خدمات لازم را به مراجعین ارائه دادند.

اکرم شفیعی افزود: این شیوه، یکی از مطلوب ترین شیوه هایی است که موجب شده تا اعضا بصورت مشارکتی اداره‌ کتابخانه را بر عهده بگیرند و البته کتابدار نیز در کتابخانه به عنوان ناظر حضور دارد تا با مشاوره و همکاری با اعضا از بوجود آمدن مشکل احتمالی جلوگیری نماید.

طرح "یک روز به جای کتابدار" در بافق یزد اجرا شد

کتابدار کتابخانه منتظران مهدی(عج) بافق همچنین افزایش جذب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان اعضا و خانواده‌ها را از مزایای دیگر این طرح دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح علاوه بر اینکه یک روز متفاوت و لذت بخش از کتابخانه در ذهن کودکان و نوجوانان نقش می بندد خانواده‌ها با شور و اشتیاق بیشتری به کتابخانه می آیند تا از نزدیک اداره کتابخانه را توسط فرزندانشان ببینند.

الهام آقایی،رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بافق نیز به ایرنا گفت: این طرح در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار ارزشمند است و امیدواریم با استمرار چنین برنامه‌هایی، در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب‌خوانی در نسل جوان و بزرگ‌سال باشیم و یقینا این طرح با مشارکت اعضا در کتابخانه، تأثیر تبلیغات کتاب‌خوانی را بیش از پیش خواهد کرد.

بافق در ۱۱۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha