رییس شورای شهر: ظرفیت بخش خصوصی در جمع آوری پسماند ارومیه استفاده می‌شود

ارومیه - ایرنا - رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نباید از ظرفیت بخش خصوصی غافل شد و باید در مدیریت پسماند از این ظرفیت بهره‌مند شد که در این خصوص برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نقی کریمی روز پنج‌شنبه در جلسه سازمان عمران و بازآفرینی شهری ارومیه با تاکید بر لزوم برون سپاری برخی از خدمات در مدیریت شهری اظهار کرد: توجه به برون سپاری بخشی از فعالیت‌ها و خدمات مدیریت شهری می‌تواند در زمینه کاری و صرفه جویی در هزینه‌ها موثر و مفید واقع شود.

وی ادامه داد: جمع آوری زباله، تفکیک زباله از مبدا و راه اندازی کارخانه کمپوست زباله را می‌توان به بخش خصوصی واگذار کرد تا مدیریت مفیدتری در ادامه کار داشت.

وی با اشاره به آغاز فصل بارش در آذربایجان غربی و شهر ارومیه اضافه کرد: امروز با توجه به فرا رسیدن فصل بارش پاییزی، شهرداری ارومیه باید در جهت رفع موانع، مشکلات، تجهیز و تعمیرات و حتی خرید ماشین آلات سنگین خود اقدام کند.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به فعالیت‌های شهرداری‌های مناطق افزود: نباید فعالیت‌های عمرانی شهرستان ارومیه بر روی یک سازمان متمرکز شود بنابراین شهرداری‌های مناطق در همراهی سازمان عمران می‌توانند جهت رفع موانع و مشکلات عمرانی مناطق از جمله لکه گیری، زیرسازی و آسفالت معابر شهری حرکت کنند.

کریمی گفتد: سازمان عمران شهرداری ارومیه باید با توجه به پتانسیل بالایی که دارد، از پروژه‌های خرد خارج و به پروژه‌های کلان شهری ورود پیدا کند چرا که این ظرفیت در معاونت عمرانی و سازمان عمران وجود دارد.

وی با بیان اینکه نباید فعالیت‌های عمرانی بر روی یک سازمان متمرکز شود افزود: راهکارهای لازم برای اصلاح ساختار سازمانی در جهت رفع مشکلات ماشین آلات سنگین شهرداری ارائه و عملیاتی شود.

به گزارش ایرنا، روزانه ۸۰۰ تن زباله در ارومیه تولید می شود که بخش مهمی از آن را می توان به کمپوست درآورده و بخش قابل توجه دیگری هم قابل بازیافت است.

ارومیه افزون بر ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha