۱۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۴۴
کد خبر: 85130721
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نهال کاشته شده به دست امام راحل(ره) در سراسر جهان در حال ثمردهی است

اراک - ایرنا - جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: نهال کاشته شده به دست امام خمینی(ره) اکنون به درخت تنومندی تبدیل و در سراسر جهان درحال ثمر دهی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طیبی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در اراک افزود: امام راحل(ره) تحول بزرگی در تاریخ جهان به وجود آورد و شاخه‌های نهال کاشته شده به دست امام(ره) در سراسر جهان در حال ثمر دادن است.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) هم مهندس اسلام بود و این به آن معنا است که اسلام را به خوبی می‌شناخت و هم معمار اسلام بود و توانست اسلام را به خوبی بر روی زمین پیاده‌سازی کند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) شخصیتی بودند که شرق را به اسلام ناب محمدی دعوت کردند و در کاخ کرملین رعب و وحشت ایجاد کردند.

طیبی افزود: زمانی که علما و مراجع در زمان طاغوت تقلیدنامه نوشتند هنوز انقلابی از حضرت امام خمینی(ره) صادر نشده بود و مراجع در این تقلیدنامه نوشتند که از دولتمردان بخواهید حرمت قوانین اسلام را حفظ کنند و شاه در جواب نوشت ما خوشحال هستیم که شما به توحید مردم عادی بپردازید.

وی افزود: این توهین به مراجع و مردم بود، که کسی جواب شاه را نداد و امام(ره) در اعلامیه‌ای مناسب را برای این توهین صادر کردند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: برخی افراد خودستا و برخی خودستان هستند، خودستان افرادی هستند که خود را از خود می گیرند و خودستا نیز افرادی هستند که خود را مطرح می کنند.

طیبی افزود: حضرت امام خمینی(ره) خود را از خود گرفتند و پای روی خودستا گذاشت و رهبری شد که دوست و دشمن مجبور به تعظیم از امام راحل(ره) شدند.

وی ادامه داد: در جامعه ما یکی فرمان می‌داد و بقیه تقلید می‌کردند که امام خمینی(ره) این رابطه را به رابطه امام و امت تبدیل کرد.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: حضرت امام خمینی(ره) محرک بودند، محرکی که جلو حرکت می‌کردند و می گفتند شما بیایید، و نمی‌گفتند شما بروید تا من بیاییم.

طیبی اظهار داشت: افرادی که اهل سیاست باشند می‌دانند چه تحولاتی در دنیای امروز نسبت به دنیای ۴۰ سال قبل به وجود آمده و این مهم کار امام خمینی (ره) است.

وی یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) نکات بسیاری را بیان فرمودند یکی از این نکات مهم این بود که نگذارید امام(ره) را تحریف کنند و نگذارید بگویند انقلاب به بن بست رسیده‌است.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: جو روانی که دشمنان ایجاد کرده و عده‌ای عمله داخلی آن را دنبال می کنند خارج کردن امام خمینی(ره) از صحنه انقلاب است.

طیبی گفت: یکی از اندیشمندان لیبرال در دانشگاه کرمان گفت ما لیبرال دمکرات مسلمان هستیم، لیبرال یعنی کاری به دین نداریم و با هر کسی می‌نشینیم ولی پوسته اسلام داریم.

وی ادامه داد: سال‌های سال اداره کشور به دست این افراد افتاد، کسانی که در سفره انقلاب اسلامی نشستند، مقامی پیدا کردند و سپس به انقلاب خنجر زدند و فتنه درست کردند، این ها باید برای ما عبرت باشند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در دنیای امروز ثابت کردند که دین از سیاست جدا نیست و در این دنیا با مبانی دینی طراحی حکومت اسلامی کردند.

طیبی افزود: امام خمینی(ره) اصل ولایت فقیه را در کشور بنا نهادند و عملیاتی کردند که در هیچ زمانی مانند این زمان عملیاتی نشده است.

وی افزود: در نظام هستی هیچ اراده، قانونی حاکمیتی به جزء اراده، قانون و حاکمیت خداوند وجود ندارد و تنها اراده خداوند است که حکومت می کند و خداوند ولایت بر همه چیز داشته و این ولایت را نازل کرده و خداوند ولایت خود را زمینی کرده و افرادی را مامور کرده که ولایت خداوند را در زمین اعمال کنند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: ولایت پیامبر(ص)، ولایت معصوم و ولایت فقیه چیزی از خود برای گفتن ندارند و ولایت خداوند را بر روی زمین پیاده می‌کنند.

طیبی افزود: حاکمیت در نظام ولایی، حاکمیت شخص نبوده و حاکمیت حکم الهی حاکم است و همه مامور هستند که آن را بیان، تبیین و اجرا کنند و این مهم تفاوت ولایت فقیه با بقیه افرادی است که در دنیا حاکمیت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که تا دیروز با ملت ایران دشمنی می کردند امروز دست دوستی به سمت جمهوری اسلامی ایران دراز کرده اند و این مهم با ایستادگی جمهوری اسلامی، رهبری و مردم در برابر زیاده خواهی های دشمنان به دست آمده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha