۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبر: 85129522
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی(ره) احیا گر اسلام ناب محمدی(ص) بود

اراک - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل‌بیت(ع) بودند و ایام ارتحال امام فرصتی برای انتقال اندیشه‌های ناب ایشان به نسل جوان است.

به گزارش ایرنا، آیت الله « قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک، افزود: امام خمینی(ره) برای خداوند قیام کرد، برای خدا فریاد سرداد، برای خداوند زندان رفت و تبعید شد و خداوند کسی را که برای او قیام کند اجرش را ضایع نمی‌کند.

وی ادامه داد: اکنون پس از گذشت ۳۴ سال از رحلت امام خمینی(ره) دنیای اسلام و تمام آزادیخواهان جهان از امام راحل(ره) با افتخار یاد می‌کنند.

امام جمعه اراک گفت: امام خمینی(ره) به اسلام، مسیحیت و یهودیت آبرو داد، به فلسطین عزت و شرف بخشید و اخلاق معنوی را در جهان احیا کرد.

آیت الله دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در هیچ کجای جهان بدون نام امام خمینی(ره) قابل ذکر نیست و هرکجا سخنی از انقلاب، مقاومت و جهاد ذکر شود نام امام راحل(ره) مطرح می شود.

وی با گرامیداشت سالگرد قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: امام خمینی(ره) این روز را پیش بینی کرده بودند و در مسجد اعظم یاد شهدای این روز را گرامی داشتند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: پس از امام خمینی(ره)، خبرگان رهبری پس از مشورت همه جانبه، با کفایت ترین، کاردان ترین و شجاعترین انسان را به عنوان‌ سکان دار انقلاب اسلامی انتخاب کردند.

وی ادامه داد: امروز پس از گذشته ۳۴ سال ملت ایران و خبرگان رهبری نسبت به کفایت و شجاعت همه جانبه رهبر معظم انقلاب اطمینان دارند.

امام جمعه اراک گفت: ارتباطات بین المللی، نگاه به شرق و مقابله با آمریکا و حمایت از جبهه مقاومت به برکت رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای اتفاق افتاده است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: بیداری، وحدت کلمه، اطاعت از رهبری و مقابله با صهیونیست رمز موفقیت ملت ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف بوده و نیاز است با تلاش در حوزه های اقتصادی زمینه پیشرفت بیش از پیش کشور فراهم شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه اراک گفت: پول بیت المال دست شورای اسلامی شهرها امانت بوده و نباید در حوزه ها دیگر هزینه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی همچنین به انتخابات محلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال اشاره کرد و افزود: مردم باید ضمن حضور گسترده در این فرآیند ملی انتخاب افراد اصلح و کاردان را در دستور کار خود قرار دهند.

نماز عبادی سیاسی روز جمعه در ۲۹ نقطه استان مرکزی برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha