۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85130746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اندیشه‌های امام راحل، مکتب ساز نسل‌های آینده

۱۴ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبر: 85130746
اندیشه‌های امام راحل، مکتب ساز نسل‌های آینده

زنجان - ایرنا - سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در حالی سپری می‌شود که همچنان یاد و نام ایشان در سراسر گیتی ماندگار، افکارشان نویدبخش بیداری در جهان اسلام و اندیشه‌هایشان، مکتب ساز نسل‌های آینده است.

به گزارش ایرنا، روزهای منتهی به اواسط خرداد یادآور رخدادهای تاریخی خاص در کشور بوده که برای همیشه در تقویم ها ثبت و ضبط شده است.

یکی از این روزهای حزن انگیز، ۱۴ خرداد سال ۶۸ و رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی بود که علاوه بر ملت ایران، جهانیان را نیز محزون و ماتم زده کرد.

اکنون پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نیز ۳۴ سال از رحلت امام خمینی (ره) راه ایشان همچنان ادامه دارد زیرا مردم با شناخت از تفکر و اندیشه سیاسی امام پا در مسیر ایشان گذاشتند و همچنان آن راه را ادامه می‌دهند.

امام راحل تاثیرات زیادی بر منطقه و جهان داشتند و انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل توانست هژمونی آمریکا و استکبار جهانی را در غرب آسیا با شکست مواجه کند.

اگرچه امام راحل اکنون در بین ما نیستند اما روح و اندیشه‌های ایشان همچنان در جهان، منطقه و میان ملت آزاده جهان باقی است که این اندیشه‌ها می‌تواند مکتب‌ساز نسل‌های آینده باشد.

اندیشه‌های امام راحل، مکتب ساز نسل‌های آینده

سالگرد امام فرصت خوبی برای تبیین اندیشه های ایشان است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه سالگرد امام (ره) فرصت خوبی برای تبیین اندیشه های ایشان به عنوان یک الگوی نزدیک به ائمه اطهار علیهم السلام (انسان های کامل) است، گفت: مرور آرمان های امام و انقلاب اسلامی برای نسل جدید و برای تمام مسئولان فرصتی مناسب است تا خود را با سیره عملی و منش امام تطبیق دهند.

ابوالفضل رفیعی آثار نهضت امام در سطح بین الملل را احیای خودباوری و بازگشت اعتماد به نفس مسلمانان و مظلومان جهان، احیای اسلام ناب محمدی(ص) به جای اسلام آمریکایی و به هم زدن نظم استکباری حاکم بر جهان مبتنی بر نظام ۲ قطبی ذکر کرد.

این مسوول ادامه داد: احیای روحیه استکبارستیزی و ایجاد امید در دل های آزادی خواهان جهان از هر دین و مسلکی از دیگر آثار نهضت امام در سطح بین الملل به شمار می رود.

سالگرد امام (ره) فرصت خوبی برای تبیین اندیشه های امام راحل به عنوان یک الگوی نزدیک به ائمه اطهار علیهم السلام (انسان های کامل) است.وی به ویژگی های امام راحل (منجر به ماندگاری یاد و نام امام) اشاره کرد و گفت: عمل به تکلیف فارغ از نتیجه کار، اخلاص در عمل و کار برای خدا و اینکه به معنای واقعی امام بود و جلوتر از همه رنج و سختی تبعید در راه آرمان ها و ارزش های والای انقلاب اسلامی را تحمل کرد.

رفیعی افزود: ایمان و باور قوی به نقش و جایگاه مردم، ساده زیستی هم طراز با سطوح و دهک های پایین جامعه، صداقت در برخورد با مردم، تقدیم استقلال و عزت به ملت ایران و توجه به محرومین، مستضعفین و کوخ نشینان از دیگر ویژگی های ایشان بود.

اندیشه‌های امام راحل، مکتب ساز نسل‌های آینده

امام راحل معادلات سیاسی جهان را به هم زد

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان با تسلیت سالگرد امام راحل با بیان اینکه ایشان، حق بزرگی بر گردن ملت ایران دارند که ما در طول تاریخ ایران نداریم ادامه داد: ایشان، تحولی را نه تنها در ایران بلکه در جهان ایجاد کردند، به طوری که تمامی معادلات سیاسی استکبار جهانی و دنیای دوقطبی را به هم زدند.

حجت الاسلام عنایت الله شامی افزود: هر حرکت سیاسی و اجتماعی که از طرف قطب شوروی رخ می داد به اجبار در سایه آمریکا بود.

این مسوول ادامه داد: وقتی امام آمد، این معادلات را به هم زد چرا که می شد بدون تکیه بر استکبار جهانی آزادانه حرکت کرد، آزادانه زیست، حرف زد و عمل کرد، بنابراین جمله معروف امام راحل که آمریکا از شوروی بدتر، شوروی از آمریکا بدتر و انگلیس از هر ۲ بدتر است، یک حرکت سیاسی و اجتماعی توام با معنویت اسلام در جهان را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ما امروز شاهد زحمات امام راحل در جهان هستیم، اضافه کرد: هم اکنون ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه حضور دارد که ناشی از حرکتی بود که توسط امام پایه ریزی شد و ایشان یک تمدن ایرانی و اسلامی را طراحی کردند.

امروز شاهد زحمات امام راحل در جهان هستیم و هم اکنون ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه حضور دارد. حجت الاسلام شامی با بیان اینکه با نگاهی به چهار دهه گذشته می توان تحولات کشور ایران اسلامی را به لحاظ امکانات داخلی و حتی سیاست خارجی مشاهده کرد، افزود: در زمان حاضر بدون نظر ایران در منطقه تصمیم گیری نمی شود.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر کشورهای نظیر عربستان و امارات از زیر یوغ آمریکا خارج شده اند و می خواهند خودشان امنیت منطقه را تامین کنند و جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفت.

مسوول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های استان زنجان با تاکید بر اینکه در دورانی زندگی می کنیم که امام راحل را به خوبی نشناخته ایم، ادامه داد:باید امام را خوب معرفی کنیم تا نسل های آینده بر افکار ایشان متمرکز شوند و اهداف سیاسی و اجتماعی ایشان را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه امام راحل بر موضوع مردم توجه ویژه ای داشت، اضافه کرد: طی هشت سال دفاع مقدس اقشار مختلف مردم و جوانان با لبیک به فرمان رهبر انقلاب، عاشقانه به میدان مبارزه رفتند و جان خود را فدا کردند.

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه مسوولان فرهنگی و سیاسی جامعه باید بیش از گذشته اندیشه ها و سیاست خارجی و داخلی امام راحل را مورد ارزیابی قرار دهند، ادامه داد: باید آن چیزی را که امام به خاطر آن قیام کرد برای نسل های آینده تبیین کنند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به کشور استقلال، عزت و آبرو بخشید، اظهار داشت: انتظار بر این است رسانه های گروهای به بحث امام شناسی توجه بیشتری کنند و این مهم نیز از سوی دانشگاهیان و حوزویان مورد بررسی جدی قرار گیرد تا زیر بنای یک حرکت سیاسی و اجتمای برای نسل های آینده باشد.

اندیشه‌های امام راحل، مکتب ساز نسل‌های آینده

ارادت و عشق مردم به امام راحل ماندنی است

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با گذشت چندین سال از ارتحال امام راحل، نه تنها عاشقان او کمتر نشده‌اند بلکه فوج فوج در مراسم سالگرد ایشان حضور می‌یابند، گفت: اجتماع مردم در سالگرد ارتحال ایشان بیانگر تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام علی ناصر با بیان اینکه امام راحل با اقتدار مقابل آمریکا ایستاد، افزود: ایشان سیاست مدار و فرمانده کل قوا بودند و به معنای واقعی، یک الگو برای جامعه هستند.

وی اضافه کرد: یک رهبر به تنهایی نمی تواند در ایجاد یک نهضت نقش آفرین باشد، بلکه باید متکی بر مردم حرکت کند تا بتواند در پیشبرد اهداف خود موفق باشد.

این مسوول با بیان اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر همراهی و مشارکت مردم در صحنه های مختلف تاکید داشتند، افزود: مردم ستون جامعه هستند و طی ۴۴ سال از پیروزی انقلاب حضور موثر آنان در صحنه‌های مختلف نمود عینی داشته‌ است.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر همراهی و مشارکت مردم در صحنه های مختلف تاکید داشتند، افزود: مردم ستون جامعه هستند و طی ۴۴ سال از پیروزی انقلاب حضور موثر آنان در صحنه‌های مختلف نمود عینی داشته‌ است.وی اظهار داشت: مکتب، ایدئولوژی و ‌هدف امام راحل تشکیل حکومت اسلامی بود و با احساس مسوولیت و تکلیف دینی و شرعی در این زمینه وارد عمل شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان، تفاوت انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های دیگر را تشکیل حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: با گذشت سال ها هنوز اندیشمندان جهان به این نتیجه نرسیدند که امام با چه فلسفه‌ای در برابر دشمنان ایستاد و به پیروزی رسید.

وی، اولین ویژگی معمار کبیر انقلاب اسلامی را باور به مردم عنوان و خاطرنشان کرد:امام به شدت به مردم، ایمان و اعتقاد کامل داشتند و به وجود پیوندی مستحکم و ۲ طرفه میان حکومت و مردم قائل بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha