۱۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 85131535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سردار رادان: با انتقال فرهنگ ۱۵ خرداد از ارزش‌های نظام حراست می‌کنیم

پیشوا - ایرنا - فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: با انتقال فرهنگ ۱۵ خرداد به نسل های آینده ساز کشور، از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و ولایت فقیه حراست می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار احمدرضا رادان روز دوشنبه در جمع راهپیمایان شهرستان پیشوا که در صحن مطهر امامزاده جعفر(ع) برگزار شد اظهار داشت: شهدای والامقام شهرستان پیشوا در مسیر اعتلا و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، شهیدانی که در کنار شهدای لشکر فاطمیون و مدافع حرم، از حریم ولایت دفاع کرده و اجازه ندادند به این جایگاه خدشه ای وارد شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره حماسه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین خاطرنشان کرد: ۱۵ خرداد یاد آور خط خون و نهضت شهادت است، قیامی که جلوه‌های عزت و اقتدار را در همه اذهان به یادگار گذاشته است و باید تلاش کرد با بررسی علل شکل گیری این نهضت، از ارزش‌های بر جای مانده از ان حراست نمود.

رادان افزود: قیام ۱۵ خرداد بر اساس اصول و اعتقادات دینی شکل گرفت و این اصول امروز نیز می‌تواند توطئه دشمنان قسم خورده نظام را خنثی کند. این مسئول خاطرنشان کرد: قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ نشان داد که اگر حرکتی از هدف و مسیر الهی برخوردار نباشد، تحریف شده و هر گروه ،آن را به نفع خود مصادره می‌کند.

فرمانده فراجا تصریح کرد: قیام ۱۵ خرداد الگو گرفته از قیام عاشورای حسینی است که در آن کفن پوشان دیار ۱۵خرداد، شهادت را برای خود افتخاری عظیم می‌دانند و هرگز از دشمن تا دندان مصلح و گلوله‌های آنان نهراسیدند.

وی گفت: شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیز دقیقا در مسیر شهدای ۱۵ خرداد در دفاع از حریم امامت و ولایت حرکت کردند و این امر موجب شد تا ولایتمداری، تکلیف مداری، شور و شعور در مقابله با توطئه استکبار در تمامی تحرکات مردم ایران به خوبی مشاهده گردد.

این مسئول تأکید کرد: امروز در مبارزه جبهه مقاومت و حزب الله لبنان در مقابله با رژیم اشغالگر قدس نیز به خوبی می‌توان اثرگذاری انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد را مشاهده کرد، همانطور که مقاومت مردم یمن نیز از انقلاب اسلامی مردم ایران به رهبری امام راحل الگوبردارش شده است.

رادان افزود: امروز با گذشت بیش از یکهزار و ۳۰۰ سال از واقعه عاشورا، هنوز هم این حرکت عظیم را می‌توان در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری اما راحل مشاهده کرد و این رمز ماندگاری و بقاء این نظام الهی است، تظامی که با وجود تمامی دشمنی‌های استکبار به عزت و اقتدار روز افزون خود می‌افزاید.

وی ادامه داد: امروز همه وظیفه دارند تا در راستای عمل به جهاد تبیین، فرهنگ قیام ۱۵ خرداد را به نسل‌های آینده منتقل کنند تا آنان با حضور در صحنه، به مقابله با توطئه دشمنان برآیند.

فرمانده فراجا یادآور شد: امروز به برکت استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، ایران در تمام حوزه‌ها از اقتدار و پیشرفت برخودار شده است، امروز به واسطه تکیه بر توان داخلی، کشوری که در ابتدای انقلاب حتی قادر به ساختن یک نارنجک دستی نیز نبود، موفق به ساخت موشک با برد های چندصد کیلومتری شده است.

در قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ مردم دشت ورامین، سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲ به شهادت رسیدند.

پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha