فارس، قطب وزنه برداری کشور با بیشترین سهمیه در تیم ملی
تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان

شیراز-ایرنا- فارسی ها با داشتن هفت وزنه بردار و ۲ مربی در تیم های ملی نوجوانان و جوانان بیشترین سهمیه را در بین استانهای کشور دارند، فارس قطب وزنه برداری کشور است. وزنه برداران زیادی در این استان پرورش یافته و مقام های ارزشمندی هم درعرصه مسابقات خارجی برای فارس و ایران به ارمغان آورده اند.

به گزارش خبرنگارایرنا، ازدیربازتاکنون دراستان فارس به ویژه شهرستان مرودشت و نی ریز وزنه برداران زیادی پرورش یافته و مقام های ارزشمندی هم درعرصه مسابقات خارجی برای فارس و ایران به ارمغان آورده اند.

هم اینک دراردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان و نوجوانان اعزامی به مسابقات آسیایی هندوستان که در شیراز درحال برگزاری است از بین ۱۹ وزنه بردار، ۶ نفر از شهرستان مرودشت هستند که بیشترین سهمیه دارند و یک وزنه بردارهم شیرازی است تا فارسی ها در این رده از تیم های ملی، حرف اول را بزنند.

پس از فارس که در صدربیشترین سهمیه قرار دارد، اردبیل با سه، خوزستان با ۲ در رده های بعدی قرار دارند، همچنین استان های زنجان، لرستان، گیلان، تهران و آذربایجان غربی هم دیگر سهمیه ها را به خود اختصاص دادند.

براین اساس، محمد امین حبیبی، حمید رضا زارعی، فرهاد قلی زاده و ابوالفضل زارع در رده سنی نوجوانان و علیرضا نصیری و کورش زارعی در رده جوانان وزنه برداران مرودشتی هستند و حسن عمادی هم از شیراز در اردوی تیم های ملی پایه شرکت دارند.

مرودشت قهرمان پرور

عباس نجاتی، داریوش نجاتی، لهراسب بهروزی، حسن عمادی، سجاد بهروزی، جابر بهروزی، میلاد اورنگی، حمیدرضا زارع ، میثم زارع ، محمدرضا زارعی و فاطمه کشاورز وزنه برداران شهرستان مرودشت هستند که افتخارات بزرگی را در عرصه مسابقات آسیایی، جهانی به ارمغان آوردند اما فارسی ها هنوز مدال المپیک در وزنه برداری ندارند.

فارس، قطب وزنه برداری کشور با بیشترین سهمیه در تیم ملی
جابر بهروزی وزنه بردار اسبق تیم ملی از مرودشت

مدال آوران گذشته فارس درکادر فنی تیم ملی

مرتضی رضاییان وزنه بردار نی ریزی که سابقه سه دوره حضور در رقابتهای جهانی جوانان و بزرگسالان را دارد و ۲ مدال نقره بازیهای آسیایی ۲۰۱۰ و قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد و سجاد بهروزی از مرودشت که مدال برنز آسیا در سال ۲۰۱۲ و مدال طلای غرب آسیا را در سال ۲۰۰۵ در سابقه دارد هم اینک هم به عنوان مربی تیم ملی نوجوانان و نوجوانان در کادر فنی حضور دارند تا شایستگی های فارس در این رشته سخت نشان دهند.

چرا سایرشهرستان های فارس سهمیه ندارند؟ پاسخ رییس هیات

حال اینکه چرا به غیر از مرودشت و شیراز دیگر شهرستانهای فارس در اردوی تیم های ملی پایه سهمیه ندارند پرسشی است که رییس هیات وزنه برداری فارس به آن پاسخ داد.

رییس هیات وزنه برداری فارس در این باره در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این نفرات براساس مسابقات وزنه برداری انتخابی تیم ملی و قهرمان کشوری که در سال ۱۴۰۱ در رده نوجوانان و جوانان برگزار شد از سوی سرمربی تیم ملی دعوت شده اند.

آرش حبیبی افزود: شهرستان مرودشت درسال های گذشته در رده پایه ها خوب کار کرده است ازاین رو بیشترین ملی پوش هم به این شهرستان که زمینه زیادی برای بروز استعدادها دارد،اختصاص یافته و یک وزنه بردار هم از شیرازاست.

بی توجه ای به رده های پایه

وی تاکید کرد: شهرستان های نی ریز، جهرم و سایر نقاط فارس در سال های گذشته به رده های نوجوانان و جوانان بی توجه بودند اما در رده نونهالان خوب کار شده و این امیدواری وجود دارد که آینده بسیار خوبی را برای وزنه برداری فارس رقم خواهند زد.

رییس هیات وزنه برداری فارس گفت: این سومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی نوجوانان و جوانان در شیراز است که مرحله اول و دوم آن هم به میزبانی نی ریز و مرودشت در این استان برگزار شده بود.

فارس، قطب وزنه برداری کشور با بیشترین سهمیه در تیم ملی
وزنه بردار زنجانی : هدفم کسب مدال در المپیک است

خوشبین به کسب مدال های رنگارنگ در رقابت های آسیایی

وزنه بردار زنجانی که هفت سال است این رشته شروع کرده در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: اردوی بسیار خوبی در شیراز در حال برگزاری است و امکانات مناسبی هم تدارک دیده شده، امیدواریم با کسب مقام در مسابقات آسیایی هندوستان بتوانیم جبران کنیم.

حمیدرضا محمدی ادامه داد: سطح رقابت های آسیایی همیشه بالاست و با توجه به تمرینات خوبی که انجام داده ایم بسیار خوشبین هستم که مدال های خوشرنگی بگیریم.

رسیدن به المپیک

وزنه بردار دسته فوق سنگین با اظهار اینکه از حریفانم در آسیا شناخت دارم بیان کرد: برای موفقیت تیم ملی همه باید حمایت و کمک کنند از این رو کسب چندین مدال و قرار گرفتن تیم ملی روی سکوی آسیایی دور از دسترس نیست.

محمدی افزود: هدفم شرکت در المپیک است چرا که این امر آرزوی هر ورزشکاری است و اگر مدال هم کسب کردیم که کار بزرگی صورت گرفته است.

فارس، قطب وزنه برداری کشور با بیشترین سهمیه در تیم ملی
وزنه بردار مرودشتی: از حریفانم در آسیا شناخت دارم

از حریفانم در آسیا شناخت دارم

وزنه برداردسته ۹۶ کیلوگرم تیم ملی از شهرستان مرودشت هم به خبرنگار ایرنا گفت: حدود ۶ سال است که وزنه برداری را شروع کردم وازحریفانم در مسابقات آسیایی هند شناخت کافی دارم، وزنه برداران ازبکستان و قزاقستان رقیبانم برای کسب مدال هستند.

علیرضا نصیری ادامه داد: سطح اردو و امکانات در شیراز نسبت به گذشته مناسب است و تمرینات بسیار خوبی زیر نظر کادر فنی تیم ملی دنبال می کنیم و امیدوارم با کسب مدال های رنگارنگ جبران کنیم.

می کوشم در هند برای کشورم افتخار کسب کنم

محراب دواسری وزنه بردار نوجوان اهل تهران هم به خبرنگار ایرنا گفت: هفت سال است وزنه برداری را شروع کردم، می کوشم در مسابقات آسیایی هندوستان در دسته ۶۱ کیلو گرم مدال کسب کنم.

وی اضافه کرد: ازحریفان آسیاییم شناخت دارم چرا که درمسابقات جهانی که فروردین سال جاری درآلبانی بر گزار شد آنهارا که هم سطح هستیم زیر نظر گرفتم،هر چند تیم ملی نوجوانان ایران درمسابقات جهانی آلبانی شرکت نداشت.

دواسری اردوی تیم ملی را در شیراز مناسب توصیف کرد و گفت: امکانات خوبی در شیراز برای تیم ملی تدارک دیده اند که جای تشکر دارد و امیدوارم با کسب مدال بتوانم این زحمات را جبران کنم.

فارس، قطب وزنه برداری کشور با بیشترین سهمیه در تیم ملی
دواسری وزنه بردار نوجوان تهرانی : می کوشم در هند مدال کسب کنم

تیم های جوانان و نوجوانان روی سکوی آسیا خواهند رفت

سرمربی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان وجوانان هم با اظهاراینکه حدود ۲۰ روز است که سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی را در شیراز دنبال می کنیم در مصاحبه با خبرنگارایرنا افزود:تیم های نوجوانان و جوانان با اردوهای مناسبی که برگزار کردیم در مسابقات آسیایی هندوستان روی سکو خواهند رفت.

سید هادی پانزوان ادامه داد: در رده نوجوانان بسیار قوی هستیم اما در رده جوانان نفرات کمتری داریم با این حال هر ۲تیم به روی سکوی خواهند رفت تا جبران زحماتی که فدراسیون برای این تیم ها کشیده است، بکنیم.

شهرستان ها با کمبود امکانات سخت افزاری مواجه هستند

سرمربی تیم ملی در ادامه سخنانش به کمبود امکانات سخت افزاری در شهرستان ها اشاره کرد و اظهار داشت: نه تنها شیراز بلکه سایر شهرستان های ایران از نظر سخت افزاری از جمله سالن و تجهیزات در تنگنا هستند.

فارس، قطب وزنه برداری ایران

پانزوان با بیان اینکه فارس قطب وزنه برداری کشور است بیان کرد: وزنه برداری در این استان قدمت زیادی دارد و قهرمانان بزرگی همچون عباس نجاتی، جابر بهروزی، سجاد بهروزی، سید کمال موسوی، علی دهقانیان، مرتضی رضائیان و ... داشتند وهم اینک هم ۶ ورزشکار از فارس عضو اصلی تیم های ملی جوانان و نوجوانان هستند.

وی اضافه کرد: مربیان فارس بدون هیچ چشمداشتی با این همه ظرفیت که در وزنه برداری دارند معلوم می شود که خوب روی پایه ها کار کرده اند و امیدوارم مسئولان ورزش استان قدراین سرمایه ها را به خوبی بدانند تا مردم بیشتر رغبت کنند فرزندان خود را به این رشته بفرستند،قطعا در المپیک های آینده فارس صاحب اولین مدال خواهد شد.

همکاری خوب فدراسیون، مردم دعا کنند

دارنده ۲ نشان نقره وزنه برداری آسیا تاکید کرد: فدراسیون وزنه برداری با توجه به اینکه افراد آشنا به این رشته درآن کار می کنند پیش از اینکه نیازمان را بگوییم برای ما مهیا می کنند که این نقطه قوتی است برای تیم های ملی و امیدوارم این روند ادامه یابد تا شاهد درخشش وزنه برداران کشورمان در مسابقات جهانی، آسیایی و المپیک باشیم.

پانزوان افزود: پس ازپایان مرحله سوم اردوی تیم ملی در شیراز یک دوره اردوی دیگر در تهران برگزار خواهیم کرد و سپس چهارم مرداد ماه عازم هندوستان محل برگزاری مسابقات خواهیم شد و از مردم می خواهم برای موفقیت تیم های ملی دعا کنند.

فارس، قطب وزنه برداری کشور با بیشترین سهمیه در تیم ملی
پانزوان سرمربی تیم های ملی نوجوانان و جوانان : مردم دعا کنند

توجه به وزنه برداری فارس منجر به کسب مدال المپیک می شود

همچنین رئیس فدراسیون وزنه برداری در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی در شیراز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: فارس ظرفیت زیادی در رشته وزنه برداری دارد و در صورتی که مورد توجه بیشتر قرار گیرد مدال المپیک هم در این رشته خواهد گرفت.

‌سجاد انوشیروانی با اظهار اینکه وزنه برداری ایران درگذشته با افت محسوسی مواجه بوده است،بیان کرد:‌ در رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا که اردیبهشت ماه سال جاری درکره جنوبی برگزار شد و منجر به قهرمانی ایران شد روند رو به رشدی داشته و اتفاق های خوبی دارد رخ می دهد ، امیدوار هستیم با حمایت وزارت ورزش و جوانان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس و بازیهای آسیایی هانگِژو چین شاهد موققیت های بیشتر این رشته باشیم.

وی اضافه کرد:هم اینک در اردوی تیم های ملی نوجوانان و جوانان هفت وزنه بردار و ۲ مربی از استان فارس حضور دارند که این امر بیانگر جایگاه خوب این رشته در فارس است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

پیکار های وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا پنجم مرداد ماه در هند برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، محراب دواسری، ایلیا صالحی‌پور، امیرمحمد سلیمانی، محمدامین حبیبی، حمیدرضا زارعی، فرهاد قلی‌زاده، ابوالفضل حاجی‌پور، ابوالفضل کیانی، حمیدرضا محمدی، ابوالفضل زارع، طاها نعمتی‌مقدم، علی عالی‌پور، علیرضا نصیری، محمدمهدی دواسری، حسن عمادی، کوروش زارعی و مسعود حیدری وزنه برداران شرکت کننده در اردوی تیم ملی هستند.

فارس، قطب وزنه برداری کشور با بیشترین سهمیه در تیم ملی
اردوی تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha