قهرمانان وزنه برداری جوانان جهان بااستقبال پرشورمردم وارد شیراز شدند+ فیلم   
استقبال از وزنه برداران جوان فارس در مسابقات جهانی

شیراز-ایرنا- علیرضا نصیری و ابوالفضل زارع از استان فارس که در مسابقات وزنه برداری ۲۰۲۳  جوانان جهان (مکزیک) ۲ نشان طلا،‌ سه نقره و یک برنز کسب کردند با استقبال پرشور و گرم مردم فارس وارد شیراز شدند.

به گزارش خبرنگارایرنا، درمراسم استقبال این قهرمانان که روز یکشنبه درفرودگاه شهید آیت دستغیب و با حضور مسئولان استان فارس و علاقه مندان پر شمار برگزار شد، مردم با شور شادی در حالی که قهرمانان را روی دوش گرفته بودند به جشن و پایکوبی پرداختند.

فیلم از مصطفی کاظمی

علیرضا نصیری چگونه طلایی شد؟

علیرضا نصیری وزنه بردار اهل مرودشت استان فارس که در دسته ۹۶ کیلو گرم بر روی تخته رفته بود ۲ نشان طلا و یک برنز کسب کرد و در بین ۱۰ وزنه بردار برتر جهان در رتبه چهارم ایستاد.

قهرمانان وزنه برداری جوانان جهان بااستقبال پرشورمردم وارد شیراز شدند+ فیلم   
علیرضا نصیری قهرمان وزنه برداری جهان
مدال نقره ای که تبدیل به طلای جهان شد

به گزارش ایرنا علیرضا نصیری با اشاره به تلاش‌هایش برای تبدیل مدال نقره آسیا به طلای جهان گفت: درمسابقات مکزیک تلاش کردم تا نقره آسیا را با مدال طلای جهان عوض کنم.

وی افزود: در پیکار های قهرمانی جوانان آسیا (هند) با وزنه‌بردار ترکمنستانی رقابت داشتم و با اختلاف چند کیلوگرم به این حریف باختم و دوم شدم.

این قهرمان طلایی تاکید کرد:‌ دقیقا از فردای همان روز تمرکزم روی مسابقات جهانی گذاشتم تا آن نتیجه را جبران کنم، در واقع حریف ترکمنستانی برای رسیدن به این وزنه‌ها به من انگیزه داد و موفق شدم ۱۹ کیلوگرم افزایش رکورد را به ثبت برسانم.

وزنه بردار نقره ای جهان

همچنین ابوالفضل زارع که این وزنه بردار هم اهل مرودشت فارس است در رقابت های جهانی مکزیک برنده ۳ مدال نقره در دسته ۱۰۲ کیلو گرم شد و در بین ۱۰ پولاد مرد برتر جهان رتبه هشتم رابه خود اختصاص داد.

قهرمانان وزنه برداری جوانان جهان بااستقبال پرشورمردم وارد شیراز شدند+ فیلم   
ابوالفضل زارع نایب جهان

فارس بیشترین سهمیه در تیم ملیٰ‌، مرودشت قطب وزنه برداری

استان فارس با چهار وزنه بردار که همگی اهل مرودشت هستند، بیشترین سهمیه را در تیم ملی وزنه برداری جوانان داشتند.

حمیدرضا زارعی، علیرضا نصیری، ابوالفضل زارع و کورش زارع چهار وزنه بردار شرکت کننده از استان فارس بودند.

همچین آرش حبیبی رییس هیات وزنه برداری فارس به عنوان سرپرست تیم ملی و مرتضی رضائیان هم که اهل شهر ستان نی ریز است به عنوان مربی تیم ملی در مسابقات جهانی مکزیک شرکت داشتند.

قهرمانان وزنه برداری جوانان جهان بااستقبال پرشورمردم وارد شیراز شدند+ فیلم   
استقبال از وزنه برداران

تیم ملی ایران چگونه قهرمان جهان شد؟

به گزارش ایرنا، پولادمردان جوان ایران در مسابقات وزنه‌برداری جوانان جهان که در شهر گوادالاخارا مکزیک برگزار شد با ۱۰ وزنه بردار موفق به کسب پنج نشان طلا، ۹ نقره و یک برنز شدند و با ۶۶۸ امتیاز بر روی سکوی قهرمانی ایستادند.

همچنین مکزیک با ۵۹۲ امتیاز نایب قهرمان جهان شد و آمریکا با ۵۸۹ امتیاز در رتبه سوم ایستاد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha