۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۴۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85131746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

وزیر دفاع ترکیه: اولویت ما مبارزه با تروریسم است

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۰:۴۷
کد خبر: 85131746
وزیر دفاع ترکیه: اولویت ما مبارزه با تروریسم است

تهران-ایرنا- «یاشار گولر» وزیر دفاع جدید ترکیه دوشنبه شب گفت که اولویت اصلی کشورش در مبارزه جدی با تروریسم استوار است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، گولر این سخنان را در مراسم تودیع و معارفه در مقر وزارت دفاع ترکیه در آنکارا و هنگام تحویل رسمی این وزارتخانه از «خلوصی آکار» وزیر دفاع دولت نخست اردوغان بیان کرده است.

وی ضمن بیان این که بسیار خوشحال است که بعنوان وزیر دفاع جدید ترکیه منصوب شده است، گفت که مبارزه با تروریسم مانند گذشته اولویت اصلی این وزارتخانه خواهد بود.

گولر افزود: وزارت دفاع ترکیه تا ازپای درآوردن کامل تروریسم، به مبارزه با تمام گروهک‌های تروریستی که امنیت و ثبات کشور را تهدید می‌کند، ادامه خواهد داد.

وزیر دفاع جدید ترکیه گفت که حفظ امنیت مرز ترکیه در بالاترین سطح و از طریق بهبود اقدامات کنونی روز به روز ادامه خواهد یافت.

وی درخصوص تجهیز نیروهای مسلح ترکیه به سیستم‌ها و تجهیزات جدید جنگی نیز گفت که همه امکانات و ظرفیت‌ وزارت دفاع به کار گرفته خواهد شد تا همه طرح‌های صنایع دفاعی در کوتاه‌ترین زمان محقق شود.

گولر روز شنبه (۱۳ خردادماه) و پس از سوگند خوردن اردوغان برای آغاز دوره دوم ۵ ساله ریاست جمهوری انتخاب شد.

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه روز پنجشنبه (۱۱ خردادماه) نتایج نهایی و رسمی دور دوم سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که در ۲۴ ماه مِی ۲۰۲۳ (هفتم خردادماه ماه ۱۴۰۲) برگزار شد، اعلام کرد.

احمد ینر گفت: این نتایج پس از بررسی اعتراضات و شکایات ثبت شده قطعی است.

وی افزود: بر اساس نتایج نهایی و قطعی دومین دور انتخابات ریاست جمهوری، رجب طیب اردوغان با کسب ۲۷ میلیون و ۸۳۴ هزار و ۵۸۹ رای معادل ۵۲.۱۸ درصد آرای مردم به عنوان رییس جمهوری ترکیه انتخاب شده است.

رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه اضافه کرد: در این انتخابات کمال قلیچداراوغلو با کسب ۲۵ میلیون و ۵۰۴ هزار و ۷۲۴ رای معادل ۴۷.۸۲ درصد آرای مردم از رقیب خود شکست خورده است.

وی میزان مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه را ۸۵.۷۲ درصد اعلام کرد و گزارش داد که در این دور از انتخابات، در مجموع ۵۴ میلیون و ۲۳ هزار و ۶۰۱ نفر رای داده‌اند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در تاریخ ۱۴ ماه مِه ۲۰۲۳ برابر با ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات پارلمانی این کشور برگزار شد ولی به علت کسب نشدن حد نصاب ۵۰ درصد به اضافه یک رای، با حضور رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهوری و کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت به دور دوم کشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha