۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبرنگار: 857
کد خبر: 85132605
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تشکیل نخستین جلسه کابینه ترکیه با چهار دستور کار

۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۲۴
کد خبر: 85132605
تشکیل نخستین جلسه کابینه ترکیه با چهار دستور کار

تهران- ایرنا- نخستین جلسه کابینه جدید رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه امروز با چهار دستور کار ساماندهی اقتصادی، مبارزه با تروریسم، بازسازی مناطق زلزله زده جنوب این کشور و سیاست خارجی ـ امنیت مرزها تشکیل شد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از تارنمای خبری استار، همان طور که پیش از این نیز اعلام شده بود، اقتصاد و مبارزه با تروریسم، اولویت اول دولت جدید ترکیه خواهد بود و در نخستین جلسه کابینه جدید ترکیه نیز نقشه راه دوران جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این رسانه بدون اشاره به جزئیات نقشه راه کابینه جدید ترکیه، مبارزه با تورم را اولویت طرح ساماندهی اقتصادی این کشور اعلام کرد و نوشت: علاوه بر اقتصاد، در جلسه امروز آخرین وضعیت سیاست خارجی نیز مورد بحث قرار گرفت.

تشکیل نخستین جلسه کابینه ترکیه با چهار دستور کار

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز پیش از آغاز به کار دولت جدید، بر اساس رسم دیرین و سنت دولت های گذشته ترکیه، همراه با همه اعضای کابینه جدید، بر سر مزار مصطفی کمال پاشا(آتاترک) حاضر شد و در همین محل گفت: امروز با برگزاری اولین جلسه کابینه، به سرعت با هدف ساختن قرن ترکیه حرکت خود را آغاز می کنیم و همراه با کابینه، با عشق به تمام ترکیه و ۸۵ میلیون نفر خدمت خواهیم کرد.

وی در دفتر یادداشت مزار آتاترک نوشت: امسال با هیجان تمام تلاش می کنیم که برای رسیدن به صدمین سالگرد جمهوری ترکیه افتخاری دیگر رقم بزنیم و امیدوارم پروردگار ما را در برابر ملت شرمنده نسازد.

اردوغان در ایام انتخابات، کاهش تورم بیش از ۴۴ درصد کنونی به تورم تک رقمی، اعطای حق بازنشستگی به زنان خانه دار، واگذاری گوشی تلفن همراه بدون مالیات و پرداخت وام ازدواج بدون بهره به جوانان را به مردم وعده داده و اکنون دولت برای تحقق این وعده ها با مطالبات سنگینی رو به روست.

مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه عصر روز شنبه با حضور مقامات ۸۱ کشور جهان در مجلس این کشور برگزار شد و رییس جمهور منتخب این کشور همان شب اعضای کابینه جدید خود را نیز معرفی کرد.

دولت جدید اردوغان شامل ۱۷ وزیر و یک معاون اول است و در دوره سیزدهم ریاست جمهوری ترکیه به همراه این افراد به مدت پنج سال فعالیت خواهد کرد.

از میان وزرای معرفی شده، محمد نوری ارسوی وزیر فرهنگ و گردشگری و فخرالدین کوجا وزیر بهداشت در دوره قبل دولت اردوغان نیز حضور داشتند و در انتخابات پارلمانی شرکت نکرده و به عنوان وزیر او معرفی شدند.

اردوغان هنگام معرفی اعضای کابینه خود، دوره جدید خدمت دولت در ترکیه را دوره خدمت برای تحقق اهداف جمهوری ۱۰۰ ساله ترکیه عنوان کرد و گفت: ترکیه امروز قوی تر از دیروز و دموکراسی ترکیه قوی تر از همیشه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha