۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۲
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85132429
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت گندم ایلام در رتبه چهارم کشور

ایلام - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به اینکه ایلام در بحث کیفیت گندم رتبه چهارم کشور را داراست، گفت: باید برای ارتقای پخت نان در استان تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهریار عباسی روز سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان ایلام، اظهار کرد: طرح هوشمندسازی یارانه نان باعث حذف دلالان این حوزه در استان شده است، کسانی که هم اکنون در بحث آرد و نان فضا را ملهتب می کنند، همین دلالان هستند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه آرد نانوایی بر اساس عملکرد است، افزود: باید با همکاری مسئولان دستگاه های اجرایی مختلف مشکلات حوزه آرد و نان در استان به خصوص سهمیه آرد نانوایی ها حل شود تا مردم برای خرید نان مشکل نداشته باشند.

عباسی تصریح کرد: در استان ایلام در حوزه نظارت بر زنجیره آرد و نان اقدامات خوبی صورت گرفته و طبق بررسی های انجام شده استان ایلام در بحث کیفیت گندم در رتبه چهارم کشوری و پخت نان لواش و بربری در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

معاون استاندار ایلام یادآور شد: آنچه در حوزه کیفیت نان در استان ایلام باید به آن توجه شود، آموزش های لازم به خبازان و نوسازی تجهیزات دستگاه های نانوایی در استان است، در ارتباط با نوسازی تجهیزات دستگاه نیز آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به نانوایی ها در استان وجود دارد.

کیفیت گندم ایلام در رتبه چهارم کشور

ماهانه ۶ هزار و ۴۰۰ تن آرد در استان مصرف می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام نیز با اشاره به فعالیت ۶۸۵ واحد نانوایی در سطح استان، افزود: ماهانه ۶ هزار و ۴۰۰ تن آرد در استان مصرف می شود و میزان اختصاص آرد به نانوایی ها بر اساس عملکرد آنها است.

آذرنوش عموزاده تصریح با اشاره به اینکه میزان سرانه مصرف آرد در استان ۱۱ کیلوگرم در ماه است، افزود: این آمار در کشور بین هشت تا ۹ کیلوگرم در سال است که نیاز است در بحث مصرف در استان فرهنگ سازی صورت گیرد.

وی عنوان کرد: با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی استان درصدد حل مشکلات نانوایی های استان از طریق افزایش سهمیه و همچنین افزایش نظارت ها بر کار آنها هستیم، به زودی بخش زیادی از مشکلات کسری سهمیه آرد در نانوایی ها حل می شود.

وی گفت: مهمترین عامل کسر سهمیه آرد نانوایی ها، عدم رعایت قوانین مربوط به فروش بر اساس سهمیه است، در همین ارتباط قرار است به زودی آموزش های لازم به نانوایی های استان داده شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha