کمک به استانداردسازی فضای آموزش برنامه جدی کمیسیون آموزش مجلس است

آبادان - ایرنا - نماینده مردم آبادان و نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استانداردسازی فضای آموزش، تقویت منابع انسانی و بروزآوری تجهیزات باید در آموزش و پرورش مدنظر قرار گیرد.

به گزارش ایرنا سید محمد مولوی چهارشنبه در مراسم آغاز ساخت دبستان ۱۲ کلاسه ایمان در آبادان گفت: اگر می‌خواهیم در آینده جامعه خوبی و بهتری داشته باشیم باید مدارس تراز اول خوب داشته باشیم و دانش‌آموز با خاطره خوب از مدارس خارج شود.

وی آموزش و پرورش پویا را محور توسعه و پیشرفت کشور دانست بیان‌کرد: اگر معلم و محتوای درس‌ها به تراز جمهوری اسلامی باشند مشکلات کشور به حداقل و دانش آموزان به پای نظام خواهند ایستاد.

مولوی به رای اعتماد روز گذشته مجلس شورای اسلامی به وزیر آموزش و پرورش اشاره‌کرد و افزود: کمیسیون آموزش و تحقیقات با نگاه ویژه و دقت به موضوع نگاه کرد و نظر خود را اعلام کرد.

وی آموزش و پرورش را زیربنای‌ترین وزارتخانه نظام دانست و گفت: رویکرد و مطالبات از وزیر آموزش و پرورش استاندارسازی فضای آموزشی بر اساس سند توسعه و تقویت دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدارس در آبادان بالای ۸۰ سال قدمت دارند و برای ایمن سازی این واحدهای آموزشی باید نهضت مدرسه‌سازی در این شهرستان ادامه داشته باشد و تا دانش آموزان از فضای مدارس لذت ببرند.

مولوی با اشاره به پیگیری انجام شده برای ساخت سالن بزرگ چند منظوره بزرگ چهار هزار نفری ویژه دختران و بانوان در آبادان گفت: ۱۰ زمین چمن مصنوعی کوچک در آبادان، اروندکنار و چوئبده نیز ساخته خواهند شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون نیز عملیات ساخت ۱۰ زمین بزرگ ورزشی در مناطق مختلف شهرستان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

مدیرکل نوسازی و بازسازی مدارس استان خوزستان نیز در ادامه گفت: دولت اهتمام ویژه‌ای به مدرسه سازی دارد و کارهای خوبی در حال انجام است.

محمد سعیدی‌پور افزود: ابا بیان اینکه اولویت سازمان نوسازی مدارس کشور تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام است افزود: استفاده از قانون مولدسازی و ظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی در راستای سیاست‌های سازمان است همچنین اجرای طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس نیز در دستور کار است.

وی با اشاره به سفر هفته پیش معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به آبادان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه با ۱۱۱ کلاس درس در این شهرستان در دست اجراست.

مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان خاطرنشان‌کرد: در سال گذشته نیز سه مدرسه با ۲۴ کلاس درس و سه هزار مترمربع زیربنا تحویل دانش آموزان منطقه شد.

مدرسه ۱۲ کلاسه ایمان در زمینی به مساحت سه هزار ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای یک هزارو ۶۰۰ مترمربع و از محل اعتبارات ملی با برآوردی برابر با ۳۰۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.

به گزارش ایرنا عملیات ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه "شهید فهمیده" آبادان هفته گذشته با حضور رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور آغاز شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha