۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85133428
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جشن‌ امامت و ولایت به مدت هفت شب در بیرجند برگزار می‌شود

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد مردمی غدیر استان خراسان جنوبی گفت: بیش از ۲۰ عنوان برنامه محوری دهه امامت و ولایت در استان پیش‌بینی شده که برگزاری جشن امامت و ولایت به مدت هفت شب در میدان ابوذر بیرجند از جمله آنهاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ابوالقاسم آرزومندان روز چهارشنبه در نشست برنامه‌ریزی مشارکت و مساعدت مسوولان استانی برای اجرای بهینه برنامه‌های ستاد غدیر که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: جشن امامت و ولایت در بیرجند با اجرای برنامه‌های متنوع و برپایی موکب‌ همراه با پذیرایی برگزار می‌شود که یک شب اجرای برنامه‌های آن با حضور هنرمندان اتباع افغانستان خواهد بود.

وی گفت: امسال در دهه امامت و ولایت (عید قربان تا عید غدیر) برگزاری برنامه‌های متنوع و شاد با هدف معرفت‌افزایی و امیدآفرینی در دستور کار ستاد مردمی غدیر است.

دبیر ستاد مردمی غدیر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه امیدآفرینی و شاد کردن دل مردم از کارکردهای این ستاد است افزود: در اجرای برنامه‌های دهه امامت و ولایت، جوانان زیادی فعالیت می‌کنند و وجود جوانان فاطمی و علوی تهدیدی برای دشمن است.

وی اظهار داشت: خطبه‌خوانی غدیر، برگزاری مسابقات فوتسال و بسکتبال جام غدیر، نصب پرچم و کتیبه دست نویس، جشن ویژه خواهران در فرهنگسرای بیرجند، جشن دخترانه در باغ رحیم‌آباد، برپایی ایستگاه صلواتی و دعای ندبه در روز غدیر از دیگر برنامه‌هاست.

آرزومندان راه‌اندازی کاروان شادی، عیادت از بیماران، پیاده‌روی در صبح عید غدیر، رژه موتوری مردمی، برگزاری جشن در پارک خطی بند دره و اهتزاز پرچم "یا امیرالمومنین حیدر مدد" بر فراز فرهنگسرای شهر، آذین‌بندی و چراغانی سطح شهر، حضور در گلزار شهدا و برگزاری اجتماع علویون در شب عید غدیر در میدان ابوذر بیرجند را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه اطعام یکی از سنت‌های حسنه و مهم روز غدیر است که هر سال انجام می‌شود گفت: پارسال هشت تا ۱۰ هزار پرس غذا پخت و توزیع شد که امسال نیز اطعام روز غدیر در دستور کار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی هم در این نشست از برگزاری جشن عید غدیر در بقاع شاخص استان خبر داد و گفت: دعای عرفه در ۳۲ بقعه و نماز عید قربان در ۲۵ بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور بیان کرد: اجرای طرح ضیافت غدیر از محل موقوفات و کمک‌های خیرین، تجلیل از سادات، برپایی ایستگاه صلواتی، غبارویی امامزادگان و تفسیر خطبه غدیر از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه امامت و ولایت است.

قائم مقام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: ۱۰۰ عنوان برنامه فرهنگی و هنری همزمان با دهه امامت و ولایت در استان اجرا می‌شود.

محمود رمضانی افزود: برگزاری شب شعر در شهرستان‌ها با موضوع امامت و ولایت، نمایشگاه خوشنویسی در محل نگارخانه استاد اسماعیلی مود، نمایشگاه همنویسی و خوشنویسی در موکب، اجرای جشن‌های هنری از جمله موسیقی مقامی از جمله این برنامه‌هاست.

وی برگزاری جشن‌های مردمی توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شهرها و روستاها، مسابقات فرهنگی و هنری، تولید محتوا توسط رسانه‌ها با موضوع امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

فاصله عید قربان تا عید غدیر دهه امامت و ولایت نام دارد که امسال از هشتم تیر آغاز می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha