۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85133435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: زنجیره ارزش فرش در کردستان احیا شود

۱۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85133435
استاندار: زنجیره ارزش فرش در کردستان احیا شود

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: یکی از کارهایی که با جدیت مورد توجه قرار گیرد احیای زنجیره فرش در استان است و دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید این مهم را مورد توجه قرار دهند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا روز چهارشنبه در نخستین جلسه کمیته فرش دستباف استان در سنندج اظهار کرد: امسال بنا داریم تمرکز بیشتری بر روی حوزه فرش به عنوان یک هنر اصیل و بومی در استان داشته باشیم و در این زمینه باید هدف گذاری احیای زنجیره فرش در استان را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: برای احیای زنجیره فرش باید خوشه فرش استان و دستگاه‌های متولی همکاری لازم را داشته باشند و تلاش کنیم با شناسه اصالت، فرش اصیل استان با آنچه به عنوان فرش این استان عرضه می شود از هم تفکیک شوند.

استاندار کردستان یادآور شد: همچین در بحث بازاریابی فرش نیازمند کار جدی و تخصصی هستیم و باید در این زمینه فنی و حرفه ای ورود پیدا کند چرا که امروز بازاریابی و تبلیغات رشته ای تخصصی کاملا پیشرفته و نیاز جامعه است.

وی با تاکید بر برگزاری جلسات موثر درحوزه فرش، گفت: تلاش می کنم در جلسات فرش حضور داشته باشیم البته جلسه ای که منتج به نتیجه و ایجاد کارهای پژوهشی در این حوزه شود.

زارعی کوشا همچنین به پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در استان اشاره کرد و گفت: از بانک ها انتظار می‌رود افرادی که در این حوزه برای دریافت این تسهیلات معرفی شده اند، مانع تراشی نکرده و بلافاصله تسهیلات را پرداخت کنند.

وی همچنین به سفر خود به سلیمانیه و شرکت در نشست سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: این نشست فردا پنجشنبه برگزار خواهد شد و تلاش می کنم با سرمایه گذاران در حوزه صنعت فرش نیز مسائلی را مطرح و زمینه را برای توسعه این صنعت و ایجاد نمایشگاه فرش دستباف استان در اقلیم فراهم کنیم.

توسعه حوزه فرش راه برون رفت کردستان از بیکاری

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: کردستان بیکارترین استان کشور است که این مساله زیبنده استانی سرآمد در حوزه صنایع و فرش نیست.

سیدمهدی فرشادان با بیان اینکه توسعه فرش یکی از راههای بروف رفت ما از بیکاری است، افزود: در این زمینه موانع و دست‌اندازهایی وجود دارد که کشوری است که باید دست به دست هم دهیم تا حل شود.

وی تعداد بیمه شده‌های حوزه فرش در استان را بسیار کم دانست و گفت: باید دولت در این زمینه همکاری لازم را با تامین اجتماعی داشته باشد و به تعهدات خود عمل کند و ما نیز تلاش می کنیم سهم استان را افرایش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha