سفرهای استانی هیات دولت موجب بهبود وضعیت اقتصادی مناطق مختلف کشور می‌شود

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه سفرهای استانی در کنار پاسخگویی به مطالبات، شکوفایی ظرفیت‌ها را به همراه دارد، گفت: این سفرها موجب پیشرفت و بهبود وضعیت اقتصادی مناطق مختلف کشور می‌شود.

عابدین خرم چهارشنبه شب در برنامه "ایرانیم" شبکه سهند با اشاره به سفر دوم آیت الله رئیسی به آذربایجان شرقی در روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد گفت: حضور در یکی از شهرستان های محروم از جمله برنامه های رئیس جمهور در این سفر است.

وی افتتاح ایستگاه خاوران ، طرح انتقال آب سد گرمی چای به میانه و طرح هیپ لیچینگ مس سونگون را از جمله برنامه های این سفر اعلام کرد و گفت: طرح های متعددی توسط وزرا و معاونان رئیس جمهور افتتاح می شود.

وی با اشاره به حضور سال گذشته رئیس جمهور در بین کارگران معدن مس سونگون و تاثیر توجه ویژه آیت الله رئیسی بر شکوفایی و استقلال این شرکت گفت: دیدار با فعالان صنعت چرم از برنامه های ویژه سفر دوم است .

خرم حضور در شرکت تراکتورسازی و افتتاح پنج محصول جدید همچنین حضور در شرکت ماشین سازی تبریز و جشن احیای واحدهای راکد را از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر اعلام کرد .

وی به ظرفیت های خودروسازی استان اشاره کرد و گفت: زنجیره تولید خودرو در استان در حال تکمیل شدن است و در کنار آن بر اساس مصوبات سفر اقدام به واردات اتوبوس و ون خواهیم کرد.

خرم با اشاره به اینکه در سفر دوم رئیس جمهور به استان پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید هشت هزار دستکاه تراکتور در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در سفر اول ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات مسکن، ازدواج و فرزندآوری به استان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه تسهیلات سفرهای استانی در بهبود معیشت، درآمد، تولید و اشتغال استان تاثیرگذار است، اظهارکرد: سال ۱۴۰۳ شاهد ارتقای شاخص های اقتصادی استان خواهیم بود.

سفرهای استانی هیات دولت موجب بهبود وضعیت اقتصادی مناطق مختلف کشور می‌شود

وی با اعلام اینکه دیدار مردمی رئیس جمهور عصر پنجشنبه در محوطه ارک تبریز برگزار می شود، گفت: دیدار با علما، کارآفرینان و هنرمندان از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر است.

به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدابراهیم رییسی آخر هفته جاری (روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد جاری) به عنوان پنجمین سفر از دور دوم سفرهای استانی به آذربایجان شرقی سفر می کند.

برای این سفر ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات پیش بینی شده است.

در سفر نخست رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی که ۱۲ خرداد سال گذشته انجام شد ۱۹ هزار ۳۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای انجام طرح ها در حوزه های مختلف و ۱۲ هزار میلیارد تومان نیز تسهیلات برای بخش تولید مصوب شد که تا کنون هشت هزار میلیارد تومان از اعتبار سه ساله یاد شده و ۶ هزار میلیارد تومان از تسهیلات ۲ ساله یاد شده تخصیص یافته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha