افزایش جمعیت ضامن رشد اقتصادی است

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85133967
افزایش جمعیت ضامن رشد اقتصادی است

خمین - ایرنا - رییس دانشکده علوم پزشکی خمین گفت: افزایش جمعیت تضمین کننده رشد اقتصادی کشور است و اگر اقتصاد از دولت و نفت محور بودن به سمت مردم محور بودن حرکت کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

دکتر سجاد رحیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: تجربه در کشورهای پر جمعیتی مانند هند و برزیل نشان داده است، هر کودکی که به دنیا می‌آید در جایگاه خودش تبدیل به مولد ثروت می‌شود، و این خود مسئله‌ای مهم و جدی است که در کشور ما نیز باید بیشتر به آن توجه شود.

رییس د انشکده علوم پزشکی خمین با اشاره به کسب عنوان برتر جوانی جمعیت توسط دانشکده علوم پزشکی خمین در رویداد جایزه جوانی جمعیت استان مرکزی، ادامه داد: رویداد جایزه استانی جوانی جمعیت بستری برای عملیاتی کردن موضوع جمعیت در شبکه‌های مردمی و دولتی است.

وی فرزندآوری و افزایش جمعیت را کار جهادی دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه کشور ما در مرز سالمندی جمعیت است در خصوص جوانی جمعیت و فرزندآوری باید در سطح کلان با در نظر گرفتن منفعت جمعی برنامه‌ریزی شود تا نتیجه مثبتی به همراه داشته باشد.

رییس دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار کرد: خانواده‌ها باید در مقابل نگرانی‌هایی مانند ترس از تزلزل در ثبات خانواده با ورود فرزند جدید، وضعیت اقتصادی نامناسب به پاسخ مناسب و قانع کننده‌ای دست پیدا کنند.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان ۱۰۵ هزار نفر جمعیت درد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha