گره‌های عقب‌ماندگی گلستان با وحدت باز می‌شود

گرگان_ ایرنا_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با بیان اینکه گره‌های عقب‌ماندگی استان با وحدت باز می‌شود، گفت: همه شاهد بودند چطور مشکل ۱۷ ساله پتروشیمی گلستان با وحدت بین قوه قضاییه، مجریه و مقننه در این استان برطرف شد همکاری و همدلی بین استانداری، دادگستری، نمایندگان مجلس و حمایت نماینده ولی فقیه باعث تحقق آرزوی دیرینه گلستانی‌ها شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا سیدعلی مهاجر روز پنجشنبه در نشست تلفیقی کمیسیون دانشجویی و کمیسیون اقوام فرق و مذاهب در استان، اظهارکرد: حکمرانی متعالی دولت مردمی در بستر شناخت درست و حکمرانی محلی دست‌یافتنی بوده و باید این مدل را اجرایی کنیم.

وی افزود: با اجرایی شدن این مدل هر محله با توجه شرایط قومیتی و مذهبی، اداره و خدمات هرچه بهتر به ساکنان آن ارائه خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: استان گلستان شرایط خاص و ویژه از نظر قومیت، مذهب و تعدد فرهنگ دارد که باید مدیریت و حکمرانی در این استان بسیار حساب‌ شده و درک درست از این شرایط باشد.

مهاجر خاطرنشان کرد: مسوولان در کوچک‌ترین رده حکمرانی حتی در سطح دهیاری‌ها باید نقش خود را در سطح جوامع محلی بدانند، عدم شناخت از فرهنگ اقوام و اعتقادات مذهبی باعث می‌شود تصمیم‌گیری درست اتخاذ نشود

وی با اشاره به اینکه فضای فرهنگی جامعه اگر با نگاه امنیتی وارد شود نتیجه مناسب حاصل نمی‌شود، تاکید کرد: رفتار حکمرانان در محلات و مناطقی که فرهنگ و مذاهب خاص دارند باید متفاوت و شناخت حساسیت‌ها باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه اقتضائات بومی‌شناسی در حکمرانی باید مدنظر باشد، گفت: بهره‌گیری از ظرفیت علمی و مراکز دانشگاهی عامل برتری هر کشور در عرصه ملی و بین‌المللی است چراکه با توانمندی و یافته‌های علمی می‌توان اقتدار خود را به رخ جهانیان کشاند.

مهاجر خاطرنشان کرد: از ظرفیت دانشگاهی می‌تواند در تدوین اسناد توسعه‌ای استان به خوبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: در آموزه‌ای دینی بارها تاکید شده است هر جا وحدت بود موجب آرامش آن جامعه شده برای همین ویژگی حاکمان فاسد ایجاد تفرقه در جامعه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: اگر کار براساس حکمرانی محلی صورت بگیرد و ویژگی‌های مذهبی و قومیتی به درستی در نظر گرفته شود اعتماد عمومی افزایش و بهترین خدمات به مردم ارائه خواهد شد.

مهاجر با تاکید بر شناخت دقیق از ویژگی‌های اقوام و مذاهب در استان گلستان یادآور شد: مردم ما مردمی فهیم هستند اگر ببینند در حکمرانی به مسائل فرهنگی، مذهبی و قومیتی توجه می‌شود همکاری و مشارکت‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی وحدت را در استانی مثل گلستان یک ضرورت دانست و گفت: گره‌های چندین ساله عقب‌ماندگی استان گلستان با وحدت باز می‌شود همه شاهد بودند چطور مشکل ۱۷ ساله پتروشیمی با وحدت بین قوه قضاییه، مجریه و مقننه در این استان برطرف شد همکاری و همدلی بین استانداری، دادگستری، نمایندگان مجلس و حمایت نماینده ولی فقیه باعث آرزوی دیرینه مردم استان برطرف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خطاب به مسوولان شرکت‌کننده در این نشست، گفت: گام اول شما برای عملیاتی شدن این مدل شناخت درست از محله و مردم که دارای فرهنگ، قومیت و مذاهب است.

وی ادامه داد:‌ نشست‌های منظم تلفیقی کمیسیون دانشجویی و کمیسیون اقوام فرق و مذاهب در استان می‌تواند با معرفی ظرفیت‌ها و شناسایی آسیب‌ها و ارائه راهکارها، کمک بزرگی به حکمرانی متعالی دولت مردمی کند.

مهاجر با ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در گسترش مدل مزبور در استان گلستان که متشکل از اقوام و مذاهب مختلف بوده تاکید کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری در افزایش آگاهی در بین مدیران و مردم این خطه می‌توان بیشترین بهره را در وحدت و توسعه داشته باشیم.

به گفته وی نمونه بارز از اجرای مدل حکمرانی محلی در استان گلستان، تشیع پیکر سه شهید گمنام در شهر آق‌قلا بود که با همراهی روحانیان اهل سنت منطقه رخ داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان یادآور شد: امروز در دولت سیزدهم که انقلابی و مردمی است، باید به عملیاتی شدن و گسترش این حکمرانی در استفاده از همه ظرفیت‌ها در ارائه خدمات و داشتن زندگی خوب برای مردم‌ باید تلاش کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha