۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۱
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85134187
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹۲ واحد صنفی در طرح کالابرگ الکترونیکی تربت‌حیدریه مشارکت دارند

تربت‌حیدریه - ایرنا - سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه گفت: ۳۹۲ واحد صنفی این شهرستان در طرح حمایتی - معیشتی کالابرگ الکترونیکی مشارکت دارند.

هادی نوبخت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی از اسفند پارسال در کشور به صورت آزمایشی آغاز شد و اکنون در استان خراسان رضوی و تربت حیدریه همچون سراسر کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه این طرح حمایتی - معیشتی از هفته جاری در سطح واحدهای صنفی روستایی و شهری تربت حیدریه به اجرا درآمد، گفت: اقلام تحت توزیع کالابرگ الکترونیکی ۱۱ قلم کالای اساسی و یارانه‌ای شامل شیر، پنیر، مرغ، تخم مرغ، روغن، ماکارونی، برنج، شکر، قند، ماست و گوشت منجمد گوساله است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه ادامه داد: انتخاب این اقلام توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف کاهش هزینه درمان ناشی از سوء تغذیه تعیین شده‌ است.

به گفته وی، خانوارهایی که یارانه دریافت می‌کنند برای مشاهده‌ میزان اعتبار، لیست کالاها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک، با تلفن همراه سرپرست خانوار، کد دستوری #۲۸*۷۸۸* را شماره‌گیری کرده و یا به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir مراجعه کنند.
نوبخت اظهار کرد: اکنون فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، افق کوروش، دیلی مارکت، جانبو و برخی فروشگاه‌های خُرد که مجهز به بارکدخوان شده‌اند، به این سامانه متصل و پذیرای هموطنان عزیز در سطح شهرستان تربت حیدریه هستند.

وی گفت: سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بنا به ‌درخواست خود می‌توانند به این سامانه متصل و همچنین فروشگاه‌های خُرد برای اتصال به طرح ملّی کالابرگ الکترونیک می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی shoma.sfara.ir و نصب برنامه کاربردی "شما" در قسمت پنل فروشنده اطلاعات و موقعیت جغرافیایی خود را ثبت کنند.
اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی با هدف رفع مشکلات معیشتی مردم توسط دولت سیزدهم ابتدا به صورت آزمایشی در چهار استان اجرا شد و هم اینک در تمام استان‌های کشور از جمله خراسان رضوی اجرایی شده است.

تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مرکز استان خراسان رضوی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha