۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85134257
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بارش های بهاری در همدان شدت می گیرد

۱۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۱
کد خبر: 85134257
بارش های بهاری در همدان شدت می گیرد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اعلام سطح نارنجی نسبت به تشدید بارش های بهاری همراه با رعد برق و وزش باد شدید و همچنین سیلابی شدن مسیل ها و آبگرفتگی معابر در مناطق مختلف استان هشدار داد.

روح الله زاهدی روز پنجشنبه با تشریح شرایط جوی استان، به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، غبار محلی و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: تا روز جمعه با توجه به رگبارهای بهاری، بارش شدید و کوتاه مدت باران و احتمال طغیان رودخانه‌ها و آبگرفتگی و سیلابی شدن معابر وجود دارد.

همچنین ظهر امروز بارش سنگین تگرگ و باران بهاری در مناطقی از شهرستان های بهار و اسدآباد سبب آبگرفتگی معابر و خیابان ها شد و مردم و شهروندان این مناطق را غافلگیر کرد.

زاهدی با اشاره به اینکه در مناطقی از کبودراهنگ، رزن و فامنین شدت بارش ها بیشتر است، تاکید کرد: با توجه به این شرایط به شهروندان توصیه می شود طی این مدت از حضور و اتراق در حاشیه رودخانه های استان پرهیز کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: بر همین اساس و با توجه به افزایش رعد و برق، توقف خانواده ها و همچنین چرای گوسفندان در دشت‌ها نیز می تواند خطرآفرین باشد.

وی با اشاره به اینکه در برخی ساعات بعد از ظهر سرعت وزش باد و حتی احتمال طوفانی شدن هوا برای مدت کوتاهی پیش بینی می شود، افزود: با تشکیل ابرهای همرفتی از امروز، موج ضعیف بارشی وارد استان شده و تا روز جمعه در آسمان بیشتر نقاط فعال است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و بهار با ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بوده‌اند.

زاهدی عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به ترتیب ۳۰ و ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha