واگذاری امور به دانش‌آموزان موجب جذب آنها به نماز جمعه می‌شود + فیلم

یزد- ایرنا- امام جمعه شهرستان زارچ یزد گفت: واگذاری امور مختلف به دانش آموزان موجب جذب بیشتر آنها به مراسم‌های فرهنگی به خصوص نمازهای جمعه می‌شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمود طباطبایی، روز پنجشنبه در گردهمایی مسئولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان که در شهرستان زارچ برگزار شد افزود: جوانگرایی در راستای برگزاری نمازجمعه جزو اولویت ستادهای این آیین عبادی سیاسی قرار گیرد.

وی به اهمیت و نقش اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در جذب، آموزش و سازماندهی نسل جوان در تراز نظام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: تقویت بنیان دینی و فرهنگی دانش آموزان در مدارس بیش از سال‌های گذشته جدی گرفته شود.

امام جمعه زارچ بیان کرد: توجه به فرهنگ مطالعه و گسترش برنامه‌های فرهنگی و دینی جذاب نقش مهمی در شکست اهداف نرم استکبار علیه نظام و انقلاب اسلامی دارد.

طباطبایی بیان کرد: توسط تشکل‌های دانش آموزی به خصوص اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تاکنون در جذب و آموزش جامعه هدف کارهای خیلی موثری انجام شده و باید با همکاری کادر مدارس شاهد ارتقای برنامه‌ها باشیم.

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان زارچ گفت: ایجاد زمینه همکاری اعضای تشکل‌های دانش آموزی در مدارس و پرهیز از موازی کاری باید سرلوحه اقدام و هدف متولیان امر باشد.

حسین صفری با قدردانی از اقداماتی که تاکنون در ارتباط با برنامه‌های فرهنگی، دینی و بصیرتی در مدارس و توسط دانش آموزان و فرهنگیان انجام شده بر تقویت آنها تاکید کرد.

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: جهاد تبیین برای تحقق اوامر مقام معظم رهبری هدف و برنامه اصلی این تشکل در سال‌جاری در استان است.

حسین میرشریف افزود: نیروسازی، نخبه پروری و تربیت نیروهای انسانی در تراز انقلاب جزو دیگر برنامه‌های مهم و محوری این تشکل است که با همکاری مربیان و فرهنگیان پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های توجیهی، آموزشی و بصیرتی با حضور مسئولان و مربیان و همچنین طرح‌های معرفتی توسط اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در استان انجام می‌شود.

همچنین حسین کمالی مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان شهرستان زارچ و تعدادی از مسئولان اتحادیه سایر مناطق و شهرستان‌های استان به ارائه گزارش و بیان مطالبات و نیازهای خود پرداختند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از جمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به دستور حضرت امام (ره) تشکیل شد و اساسنامه اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید.

تعداد دانش آموزان استان یزد در سال تحصیلی جاری حدود ۲۸۰ هزار نفر است که در ۲ هزار و ۱۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کردند و مرکز شهرستان ۳۰ هزار نفری زارچ در ۱۵ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha