نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، فرهنگ‌سازی در مسیر جهادتبیین

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۲۷
کد خبر: 85032003
کاظم سبحان‌زاده
نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، فرهنگ‌سازی در مسیر جهادتبیین

یزد- ایرنا- برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب که توسط انجمن‌های اسلامی دانش آموزان تا دهم اسفندماه جاری در مدارس استان یزد برپا شده از فعالیت های فرهنگی است که زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در مسیر جهادتبیین را فراهم می سازد.

به گزارش ایرنا، در نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب که به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان در اکثر واحدهای آموزشی تشکیل شده، دانش‌آموزان به صورت خودجوش نسبت به برپایی نمایشگاه عکس، کتاب، تبیین حوادث انقلاب اسلامی، نقش مردم، دانش آموزان و ولایت فقیه و توطئه‌های دشمنان اقدام کردند.

یکی از نکات قابل توجه در برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب که با استقبال دانش‌آموزان، فرهنگیان و اولیای مدارس و خانواده‌ها مواجه شده، توجه به مسایل انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف همراه با انجام برنامه‌های فرهنگی، هنری و بصیرتی و روایتگری است.

جمعی از دانش‌آموزان و دست‌اندرکاران های مدرسه انقلاب در استان در گفت و گو با گزارشگر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز یزد با تاکید بر توجه بیشتر به جهاد تبیین به خصوص برای نوجوانان و جوانان در شرایط کنونی، تداوم این گونه برنامه‌ها را در مدارس خواستار شدند.

فاطمه زارع یکی از دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی مدارس یزد با بیان اینکه با وجود تلاش‌ها و اقدامات مختلفی که در دوران پس از انقلاب در کشور صورت گرفته است، هنوز نسل جوان با بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خدمات نظام آشنا نیستند، تقویت این گونه نمایشگاه‌ها در مدارس را مورد تاکید قرار داد.

هرچه در مدارس با انجام فعالیت‌های مناسب که خود دانش آموزان متولی انجام آن باشند صورت گیرد اثرات مثبت به همراه دارد و از آنها حمایت و جزو برنامه‌های تربیتی و پرورشی استرسول زارعین دیگر دانش‌آموز یزدی نیز در خصوص جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری برای مقابله با تهدید و تحریف دشمنان گفت: در قالب برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب نسل جوان با بسیاری از مفاهیم ارزشی و انقلابی در مدارس آشنا می‌شوند.

کاظم ابویی هم گفت: اینکه این نمایشگاه‌ها در مدارس با شوق و ذوق توسط دانش‌آموزان و با کمترین امکانات و هزینه به صورت خودجوش برپا شده و روایتگری، اجرای و انجام آن نیز توسط دانش‌آموزان همان مدارس برای همکلاسی‌های خود صورت می‌گیرد یک کار فرهنگی ارزشمند و اثرگذار است .

حسین دهقان دیگر دانش آموز عضو شورای دانش آموزی یکی از مدارس یزد نیز عقیده دارد که باید نسل جوان را از اقدامات سال‌های گذشته نظام در ابعاد مختلف آشنا کرد و یادآور شد: هرچند در این خصوص تاکنون کارهایی صورت گرفته ولی این امر مهم هنوز به صورت جدی محقق نشده و باید ارتقا یابد.

یکی از معاونان پرورشی آموزش و پرورش یزد نیز گفت: دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی سالانه در مدارس فعالیت‌های خوبی را در بخش‌های مختلف انجام می دهند که یکی از موثرین و کارآمدترین برنامه‌ها برپایی نمایشگاه مدرسه انقلاب است.

جواد علیان اظهار کرد: در قالب برپایی نمایشگاه‌های مختلف انقلاب که توسط انجمن‌های اسلامی در مدارس برپا شده و ادامه دارد ، نسل جوان بیش از گذشته با حوادث مختلف انقلاب آشنا و نسبت به وظایف خود در ادامه راه مطلع و برای تحقق آنها تلاش می‌کند.

وی بیان کرد: هرچه در مدارس فعالیت‌های مناسب که دانش آموزان متولی انجام آن باشند صورت گیرد اثرات مثبت بیشتری در زمینه تبیینی به همراه دارد و تداوم این برنامه ها جزو اهداف تربیتی و پرورشی است و در این خصوص تعامل و هماهنگی خوبی در مدارس وجود دارد.

نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب، فرهنگ‌سازی در مسیر جهادتبیین

همچنین معاون بخش برادران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان یزد گفت: برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سه بخش دیروز ما، امروز ما و فردای ما در اکثر مدارس مهم مناطق مختلف استان دایر شده که محور اصلی این نمایشگاه‌ها تحقق عینی اهداف جهاد تبیین است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از جمله مجموعه‌های فرهنگی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شدحجت‌الاسلام علی دهقانی‌زاده با قدردانی از تلاش‌هایی که تاکنون برای برپایی مناسب نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در سطح استان صورت گرفته، افزود: تمامی کارهای برپایی این نمایشگاه توسط خود دانش آموزان و با همیاری کادر مدارس صورت می‌گیرد.

وی در ادامه هدف اصلی از برپایی این نمایشگاه‌ها را آشنایی نوجوانان با انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام، مقایسه ایران اسلامی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و بیان آرمان‌های نظام اعلام کرد و تقویت آنها را جزو اهدافی برشمرد که به صورت مستمر پیگیری می‌شود.

همچنین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با بیان به برپایی دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در مدارس استان گفت: امسال این نمایشگاه در ۱۳۰ مدرسه استان با رویکرد فرهنگی و بصیرتی برپا شده است.

حسین میرشریف افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها آشنایی نوجوانان با انقلاب اسلامی، دستاوردهای نظام، مقایسه ایران اسلامی در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و بیان آرمان‌های نظام است.

در مدرسه انقلاب که به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان یزد افتتاح شده از سوی دانش آموزان انواع تصاویر، کتاب، تبیین حوادث انقلاب اسلامی، نقش مردم در رویدادهای مختلف، نقش دانش آموزان در تداوم انقلاب و تبیین توطئه‌های دشمنان در قالب های مختلف به نمایش درآمده است.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از مجموعه های فرهنگی دانش آموزی است که پس از انقلاب ۱۳۵۷ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، ۱۰ هزار دانش آموز در ۵۰۰ مدرسه استان یزد زیرپوشش برنامه‌های اتحادیه انجمن های اسلامی مدارس هستند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت افزون بر ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد که در حدود یک هزار و ۹۰۰ واحد آموزشی هم‌اکنون مشغول تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha