احداث ۱۰ پایگاه‌ جدید امداد جاده‌ای در لرستان ضروری است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: احداث ۱۰ پایگاه جدید امداد و نجات جاده‌ای با هدف توسعه و تسهیل خدمت رسانی این جمعیت در استان ضروری است.

محمد قدمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد اقدامات هلال احمر لرستان توسط ۴۶ هزار و ۵۰۰ امدادگر و عضو این جمعیت انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در زمان حادثه، آسیب دیدگان باید تا رسیدن امدادگران در محیط امن و با تجهیزات کافی مراقبت شوند ایجاد مراکز اسکان اضطراری بین جاده‌ای ضروری است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان بیان کرد:۱۹۷ خانه هلال با هدف ارتباط مستقیم با روستاهای استان راه اندازی شده است که با اعتبار کافی و تجهیزات به روز خواهند شد.

قدمی با بیان اینکه در آینده نزدیک دوره آموزشی رایگان هلال‌احمر برای خبرنگاران برگزار می‌شود، ادامه داد: جمعیت هلال‌احمر لرستان ۱۵ هزار عضو داوطلب دارد که در مواقع مختلف با این نهاد همکاری می‌کنند.

قدمی اضافه کرد:‌ پس از پیگیری‌های صورت گرفته مجوز دانشگاه علمی کاربردی هلال‌احمر با پیشنهاد ۱۶ رشته در استان اخذ شده که همه باید برای راه‌اندازی آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ۱۶ بالگرد در جمعیت هلال احمر کشور وجود دارد که به صورت شناور در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد اما درخواست جمعیت هلال احمر لرستان برخورداری از این ظرفیت می‌باشد و در این راستا نیز سایت هوایی هلال احمر استان تجهیز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha