پرداخت بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری های قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین گفت: هشت هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش افزوده طی سال جاری به شهرداری، دهیاری و فرمانداری های استان پرداخت شد.

عزیزالله عباسپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه اختصاص بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده شهرداری و دهیاری ها زمینه را برای تامین منابع پایدار مورد نیاز این حوزه فراهم کرده است، افزود: در حقیقت تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن مناطق خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه یک درصد از درآمد ارزش افزوده به نظام سلامت کشور اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۹۲ میلیارد ریال به بخش سلامت استان اختصاص یافته است که این میزان پرداختی نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۹۶ درصدی روبرو بوده است.

عباسپور خاطرنشان کرد: این میزان پرداختی تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها، شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تامین تجهیزات بیمارستانی، مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه ‌نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب ‌العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستا و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد که نقش موثری در طرح تحول سلامت نیز تاکنون ایفا کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۸ میلیارد ریال از محل ارزش افزوده نیز برای توسعه ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری و زیرساخت‌های ورزش معلولان و جانبازان استان قزوین پرداخت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha