۲۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85138088
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار و ۵۳۳ فقره تسهیلات کشاورزی در قزوین پرداخت شد

قزوین - ایرنا - مدیر شعب بانک کشاورزی قزوین از پرداخت ۱۷ هزار و ۵۳۳ فقره تسهیلات به ارزش ۲۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال طی یکسال گذشته در راستای حمایت از بخش کشاورزی استان خبر داد و گفت: پرداخت این میزان تسهیلات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر حیدری روز دوشنبه در نشست خبری خود که به مناسبت نودمین سالگرد تاسیس بانک کشاورزی برگزار شد، افزود: بیشترین میزان تسهیلات پرداخت شده مربوط به بخش دامداری و طیور و با هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به پنج هزار متقاضی بود.

وی ادامه داد: در بخش زراعت از سوی شعب این بانک پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال، در بخش باغداری نیز ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال و در بخش صنایع تبدیلی و خدمات کشاورزی هم چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به کشاورزان استان قزوین طی یک سال گذشته پرداخت شد.

حیدری، پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون را جزو اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۰۳ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی پرداخت شده که انجام این کار نقش بسیار موثری در افزایش ارتقای کمی و کیفی تولیدات این استان به همراه داشته است.

وی ادامه داد: برای تامین سرمایه در گردش واحدهای فعال مرغداری و دامداری تحت عنوان "مردمی سازی یارانه ها ناشی از حذف ارز ترجیحی" برای تامین نهاده های دامی، شعب بانک کشاورزی استان سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال را به ۲ هزار و ۵۰۰ متقاضی خود پرداخت کرده است.

به گفته وی، ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی برای ایجاد، توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی به معرفی شدگان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی پرداخت گردید و برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز ۲۱۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

حیدری ادامه داد: در راستای تسهیل ازدواج و تحکیم بنیان خانواده و همچنین سیاست های فرزند آوری و جوان سازی جمعیت طی سال گذشته یک هزار و ۱۶۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و همچنین ۵۳۷ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری از سوی این بانک به متقاضیان ارایه شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی قزوین خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ شعب بانک کشاورزی استان نیز تاکنون سه هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال به متقاضیان احداث گلخانه، پرورش گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی و تکمیلی و سایر زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شعب بانک کشاورزی استان قزوین طی سال گذشته ۷۲۳ میلیارد ریال تسهیلات بذرهای گواهی شده گندم و جو را پرداخت کرده است.

حیدری در تشریح عملکرد این بانک برای مساعدت با کشاورزان در زمینه وصول مطالبات، یادآور شد: در راستای کمک به کشاورزان استان طی سال گذشته ۳۹۱ فقره تسهیلات کشاورزی به میزان ۱۸۲ میلیارد ریال از محل خط مشی داخلی بانک تعیین و تکلیف شد و تاکنون نیز ۱۸ هزار و ۳۰۳ فقره از تسهیلات به میزان سه هزار و ۵۹۲ میلیارد ریال از محل بند خ ماده ۳۳ تعیین و تکلیف شده است که در این زمینه رتبه نخست کشوری به بانک کشاورزی قزوین تعلق گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha