۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85138660
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف در ایلام تولید شد

ایلام - ایرنا - رئیس سازمان صمت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف در مناطق مختلف ایلام تولید شده است.

رضا محمدرحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فرش دستبافت یکی از مهمترین ظرفیت های اقتصادی ایلام شناخته می شود و بیش از سه هزار و ۵۰ بافنده در سطح استان شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع فرش دستباف در مناطق مختلف ایلام تولید شده است، افزود: بیش از سه هزار نفر از بافندگان استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند.

رئیس سازمان صمت، معدن و تجارت استان ایلام یادآور شد: ۱۱ مورد صدور مجوز تاسیس کارگاه فرش سال گذشته در استان صادر و ۱۴ مورد دوره های آموزشی برای فرش بافان برگزار شده است.

محمدرحیمی با اشاره به تمدید و صدور ۲ هزار و ۳۰۰ کارت قالیبافی در استان طی سال گذشته، ابراز کرد: ۶۰۷ فقره تسهیلات اشتغالزایی به میزان ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در این حوزه پرداخت شده است.

وی گفت: همچنین سال گذشته ۳۹۱ مورد تسهیلات به مشاغل خانگی دیگر بخش ها (به غیر از فرش) پرداخت شده که میزان این تسهیلات بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش ایرنا، ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرش دستباف در ایلام وجود دارد که نیازمند حمایت مسئولان کشوری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha