۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 5353
کد خبر: 85138683
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیپلمات روس: مسکو برای دوستانش شریک قابل اعتمادی است

تهران- ایرنا- سفیر روسیه در واشنگتن با بیان اینکه کشورش در بحران‌های ژئوپولیتیکی اخیر در سمت درست تاریخ ایستاده است، گفت: مسکو ثابت کرده برای کشورهایی که تمایل به مشارکت با آن بر پایه احترام متقابل و توازن منافع را دارند، یک شریک قابل اعتماد است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر مسکو در ایالات متحده با تاکید بر اینکه ما در سمت درست تاریخ ایستاده‌ایم و زمان همه‌چیز را در جایگاه صحیح آن قرار خواهد داد، افزود: بازگشت به اصل تقسیم ناپذیر بودن امنیت تنها راه پیش‌گیری از درگیری‌ها در آینده است.

آنتونوف در بخش دیگری از اظهاراتش همکاری‌های سازنده با تمام کشورهای جهان را با منافع روسیه هم راستا دانست و گفت: این مساله در مورد آمریکا از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا ما به عنوان ۲ قدرت هسته‌ای به منظور برقراری پایداری استراتژیک و امنیت جهانی مسئولیت ویژه‌ای بر عهده داریم.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد: بدون کشور ما، با ظرفیت عظیم انسانی، منابع غنی و تجربه تاریخی آن، پرداختن به مسائل بین المللی بسیار جدی، غیرممکن است.

آنتونوف، امتناع کشورها از پیوستن به تحریم‌ها و آنچه ائتلاف روس هراسی خواند را نشان‌دهنده درک کامل آن‌ها از این جایگاه جهانی روسیه دانست.

به گفته وی، مسکو به تعامل با شرکای خود در سازمان کشورهای مشترک المنافع، آسیا، خاورمیانه، آفریقا، آمریکای لاتین و کشورهای دوست در اروپا به منظور تشکیل یک دستورکار یکپارچه ادامه می‌دهد.

سفیر روسیه در آمریکا همچنین تاکید کرد مسکو و شرکای آن به طور مشترک به دنبال راهکار برای غلبه بر چالش‌های چندگانه زمان و همکاری در جهت تقویت قوانین بین‌المللی خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha