۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85139157
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در گیلان برگزار شد

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبر: 85139157
آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در گیلان برگزار شد

رشت - ایرنا - آیین ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی امروز "سه شنبه" با حضور مفاخر عرصه فرهنگ و هنر در مرکز شماره سه کانون پرورش فکری شهر رشت برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در این رابطه گفت: کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست و چهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده‌است.

سیدجلیل میرعظیمی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نخستین دوره جشنواره قصه‌گویی کانون پرورش فکری در گیلان برگزار شد و این استان پیشقدم در برگزاری این جشنواره بود، اظهار کرد: به همین دلیل گیلان به همراه چند استان دیگر برای برگزاری آیین ثبت ملی قصه‌گویی انتخاب شد.

وی با اشاره به برگزاری آیین ثبت ملی قصه گویی در رشت و چهار استان کرمان، خراسان رضوی، کرمانشاه و یزد همگام با تهران اضافه کرد: این آیین در رشت با همکاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان خاطر نشان کرد: زنگ قصه‌گویی نیز امروز در مراکز کانون پرورش فکری سراسر استان نواخته شد و مربیان کانون برای اعضای کودک و نوجوان قصه گفتند.

وی با اشاره به اهمیت قصه‌گویی برای کودکان و ضرورت توجه خانواده‌ها به این مهم اظهار کرد: نشان دادن ریشه‌ها و ویژگی‌های فرهنگی، تقویت مهارت زبانی، تقویت مهارت شنیداری، خلاقیت و خیال‌پردازی از جمله فواید قصه‌گویی برای کودکان است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان قصه‌گویی را یکی از راه‌های ارتباط با کودکان عنوان کرد و افزود: ارزش های دینی و اخلاقی و مسایل تربیتی را می‌توان از طریق قصه‌گویی به کودکان انتقال داد.

جشن ثبت ملی قصه گویی همزمان در رشت، در کانون پرورش فکری استان کرمان بر مزار مطهر شهید قاسم سلیمانی "نماد قصه‌های ایثار و مقاوت"، در کانون خراسان رضوی و درحرم مطهر امام رضا (ع) "نماد قصه‌های دینی مذهبی"، در کرمانشاه در محل طاق بستان، نماد "قصه‌های ملی و آیینی» و در یزد در خانه مهدی آذریزدی "پدر ادبیات کودک" برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha