۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85139666
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عربستان کنفرانس کمک به سودان برگزار می‌کند

۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۱
کد خبر: 85139666
عربستان کنفرانس کمک به سودان برگزار می‌کند

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه عربستان از برگزاری یک نشست چند جانبه برای جمع آوری کمک‌های بشردوستانه به سودان خبر داد.

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه عربستان امروز (سه شنبه) اعلام کرد که این کنفرانس قرار است ۲۹ خردادماه به ریاست مشترک عربستان، قطر، مصر، آلمان، دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) و کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد برگزار شود.

وزارت امور خارجه عربستان بر ایستادگی در کنار ملت سودان تاکید و اعلام کرد تاکنون اقدامات مختلفی برای کاهش رنج ها و مشکلات ملت سودان انجام شده است که اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار کمک های انسانی و جمع آوری کمک های مردمی و کمک به دیگر کشورها برای خروج شهروندان ها از سودان، نمونه ای از این اقدامات است.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری‌های اخیر سودان تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور داشته و برای دستیابی به توافق مذاکره کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha