۲۳ خرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۲۱
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85139624
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسارت ۳۰۰ نیروی ارتش سودان به دست نیروهای پشتیبانی سریع

تهران-ایرنا- نیروهای پشتیبانی سریع سودان از اسارت بیش از ۳۰۰ نفر از نیروهای ارتش این کشور در استان دارفور جنوبی خبر دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از سایت شبکه روسیا الیوم، در بیانیه نیروهای پشتیبانی سریع سودان در این باره آمده است: نیروهای پشتیبانی سریع حمله شبه نظامیان کودتاچی البرهان را در منطقه مرزی «ام دافوق» در ولایت دارفور جنوبی را دفع کردند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ما توانستند پادگان منطقه مرزی ام دافوق در دارفور جنوبی را به طور کامل تصرف کنند و خسارات سنگینی به کودتاچیان وارد کردند.

طبق این بیانیه، ۲۴ خودرو لندکروز و چهارخودروی زرهی به تصرف نیروهای پشتیبانی سریع درآمده و این نیروها شش افسر و ۳۰۰ نیروی دیگر ارتش سودان را به اسارت گرفتند.

در همین راستا، خبرنگار روسیا الیوم در سودان امروز اعلام کرد که چهار غیرنظامی سودانی در درگیری‌های امروز خارطوم کشته شدند و درپی حملات توپخانه‌ای در منطقه «اللامب» در جنوب خارطوم چهار خانه به طور کامل تخریب شد و شماری از شهروندان نیز مجروح شدند.

در سایه تداوم درگیری ها در سودان، منابع خبری امروز از وقوع انفجارها در شهرهای «ام درمان» و خارطوم در شرق استان خارطوم خبر دادند.

درگیری‌ها بین نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی از صبح دیروز شنبه با پایان آخرین آتش بس که یک روزه اعلام شده بود، از سر گرفته شد و طی روز گذشته شهر خارطوم و ام درمان و مناطق دیگری از این کشور صحنه درگیری و نبردها بین دوطرف بود.

این آتش بس برای کاستن از خشونت ها در سودان پیشنهاد شده بود تا کمک های انسانی به نیازمندان برسد و فضای اعتماد میان طرفین درگیری بهبود یابد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور داشته و برای دستیابی به توافق مذاکره کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha