۲ سد تغذیه مصنوعی با حمایت دولت در نهبندان احداث می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به سفر دوم رئیس جمهور به خراسان جنوبی و تامین اعتبار مصوبات، احداث سد تغذیه مصنوعی بندان و سد تغذیه مصنوعی چاهداشی شهرستان نهبندان در دستور کار دولت است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزی در شهرستان نهبندان افزود: مطالعات این پروژه‌ها انجام شده است و به زودی با ابلاغ اعتبارات مربوطه، آغاز این پروژه‌های بسیار مهم زیرساختی در حوزه آب و کشاورزی را در سطح شهرستان نهبندان شاهد خواهیم بود.

وی هدف از سفر امروز خود در چهارمین روز هفته جهاد کشاورزی را افتتاح تعدادی از پروژه‌های بخش کشاورزی در شهرستان‌های نهبندان و سربیشه عنوان کرد و گفت: مهمترین وظیفه ما و ماموریت جهاد کشاورزی، تامین نیازهای غذایی و امنیت غذایی برای کشور است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ضمن قدردانی از تلاش‌های جهادگونه کارکنان جهاد کشاورزی و فعالان عرصه اقتصادی بخش خصوصی اظهار داشت: مهمترین پروژه‌هایی که هفته جهادکشاورزی در استان افتتاح می‌شود، از بخش‌های اساسی و زیرساخت‌های کشاورزی، روستایی و سازه‌های آبخیزداری است که جزو نیازهای ضروری و مهم مردم به شمار می‌روند.

وی افزود: در افتتاح و بهره‌برداری از سامانه‌های نوین آبیاری در استان، توفیقات بسیار خوبی طی سال‌های اخیر داشته‌ایم و افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای تولیدی از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

عباس‌زاده گفت: درخواست مهم مردم منطقه چاهداشی و چاه رویی نهبندان، انتقال آب محله عشایری چاه رویی بود که با توجه به مصوبه دولت و ابلاغ اعتبار صورت گرفته، به زودی عملیات اجرایی خط انتقال این پروژه زیرساختی در حوزه تامین آب محلات عشایری آغاز خواهد شد.

۲ سد تغذیه مصنوعی با حمایت دولت در نهبندان احداث می‌شود

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه محله عشایری چاه رویی قطب پرورش دام سنگین استان و منطقه است با ایجاد این خط انتقال آب، پرورش دام در منطقه رونق بیشتری خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: حدود ۲ دهه است که تامین آب از مشکلات منطقه و مطالبات مردم است که پیش‌بینی می‌شود با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد تومان بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی گفت: به برکت همت و تلاش کارکنان جهاد کشاورزی و با حمایت و همراهی مردم عزیز و کشاورزان، تولید کنندگان و بهره‌برداران، شاهد رونق و توسعه بیش از پیش استان در این بخش خواهیم بود.

همزمان با چهارمین روز از هفته جهاد کشاورزی و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و امام جمعه نهبندان و جمعی از مسئولان، پروژه‌های جهاد کشاورزی در شهرستان نهبندان به بهره‌برداری رسید.

پروژه آبیاری کم فشار چاه داش بالای روستای چاهداشی در سطح ۴۰ هکتار به نمایندگی از ۲ پروژه سامانه نوین آبیاری افتتاح شد و اجرای این ۲ پروژه سامانه نوین آبیاری با حجم عملیات ۱۰۵.۸۵ هکتار، تثبیت اشتغال برای ۴۳ نفر را به همراه داشته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

۲۱ تا ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی نام دارد و ۱۵۷ طرح با اعتبار بیش از ۲۹۲ میلیارد تومان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی در استان خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha