استولتنبرگ: در روزهای اولیه ضدحمله اوکراین هستیم

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو گفت: در روزهای اولیه ضدحمله اوکراین هستیم و ما هنوز نمی‌دانیم که آیا این ضدحمله یک نقطه عطف در جنگ خواهد بود یا خیر.

به گزارش چهارشنبه شب ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، استولتنبرگ پیش از برگزاری نشست وزرای دفاع ناتو با اعلام این مطلب افزود: البته نیروهای اوکراینی در حال پیشروی و آزادسازی مناطق اشغالی بیشتری هستند و پیشرفت اوکراین در میدان نبرد، موقعیت کی‌یف را برای مذاکره تقویت خواهد کرد.

دبیرکل ناتو تاکید کرد: پیشروی نیروهای اوکراین به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد فهماند که هرگز در میدان نبرد پیروز نخواهد شد و چاره‌ای جز مذاکره برای دست یافتن به یک صلح عادلانه نخواهد داشت.

استولتنبرگ تصریح کرد: به همان نسبت که نیروهای اوکراین بتوانند سرزمین‌های بیشتری را آزاد کنند، کی‌یف بر سر میز مذاکره قوی‌تر خواهد شد.

وی یادآور شد: پیشرفت اوکراین نشان می‌دهد که حمایت ناتو تفاوت واقعی در میدان جنگ ایجاد کرده است.

استولتنبرگ پیشتر اعلام کرده بود که پیشروی نیروهای اوکراینی به سمت سرزمین‌های اشغالی در شرق و جنوب اوکراین که تحت اشغال روسیه است، نشانه‌های اولیه موفقیت را نشان داده است.

به گزارش ایرنا، دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دیدار کرد و مدعی شد که اوکراین در حال پیشرفت در عقب راندن روسیه از سرزمین‌های این کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha