۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85141060
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۲ درصد مشترکان اداری خراسان‌شمالی مدیریت مصرف برق را رعایت نکرده‌اند

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: ۵۶۸ مشترک اداری در این استان توسط کارشناسان پایش مدیریت مصرف برق شد که ۵۲ درصد اداره ها اقدام به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود نکرده اند.

حسن چاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح کنترل و پایش میزان مصرف برق در اداره‌های استان از ۱۵ خردادماه جاری توسط کارشناسان مرکز کنترل در حال انجام است و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه از میان ۵۶۸ مشترک اداری پایش شده در استان تنها ۴۸ درصد اقدام به کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق خود کرده‌اند که موجب صرفه جویی ۲ مگاوات شد و مابقی ادارات بایستی موضوع مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خصوص کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق بعد از ساعات اداری نیز افزود: از میان ۵۵۲ دستگاه اجرایی پایش شده تعداد ۲۹۰ دستگاه اجرایی معادل ۴۱ درصد از اداره‌های این استان موفق به اجرای درست طرح شده‌اند و ۵۹ درصد اقدامات موثری را برای کاهش مصرف برق خود انجام نداده‌اند.

وی اضافه کرد: مطابق مصوبه هیات وزیران و بخشنامه سال ۱۴۰۲ که به استانداری ابلاغ شده است تمامی سازمان ها و مراکز دولتی موظف به رعایت مفاد این بخشنامه از جمله کاهش ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پایه ۱۴۰۰ و هم چنین کاهش ۶۰ درصد مصرف برق خود در پایان ساعت اداری نسبت به همان روز هستند.

چاهی یادآور شد: رصد و پایش شبانه روزی مصرف برق دستگاه های اجرایی بیانگر این است که اقدامات موثر برای همکاری به منظور کاهش مصرف برق کارآمد نبوده است.

وی بر کاهش مصرف برق اداره های دولتی و همراهی با مشترکان خانگی تاکید کرد و افزود: این شرکت با اطلاع رسانه گسترده و جامع در خصوص رعایت مصرف برق برای جلوگیری از هرگونه خاموشی و مدیریت اضطراری بار، اقدام به تذکر و اخطار به دستگاه های اجرایی پر مصرف کرده است که در صورت رعایت نکردن برق آنها را قطع خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، اینک ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و روستایی استان خراسان شمالی از برق برخوردارند و ۳۸۵ هزار مشترک برق در بخش‌های تجاری، خانگی، ادارای و صنعتی و کشاوزی وجود دارد.

۷۲۹ دستگاه اجرایی در سطح استان دارای کنتور هوشمند با قابلیت پایش و کنترل بار هستند و مصرف برق ادارات استان در فصل بهار امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش را نشان می دهد.

۸.۲ درصد برق استان توسط بخش عمومی و اداری به مصرف می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha