ورود مسافر از پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی ۲۳ برابر افزایش یافت

مشهد- ایرنا- مدیر پایانه مرزی لطف آباد خراسان رضوی گفت: هزار و ۵۱۷ مسافر از کشور ترکمنستان از طریق پایانه مرزی لطف آباد شهرستان درگز طی ۹ ماهه سال جاری به عنوان دوره پساکرونا و بدون محدودیتهای کرونایی وارد جمهوری اسلامی ایران شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۳ برابر افزایش داشته است.

محسن رکنی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بازگشایی مرز پس از بهبود وضعیت شیوع بیماری کرونا توسط کشور ترکمنستان در تیر ماه امسال و تداوم محدودیت تردد از پایانه مرزی باجگیران، تردد مسافران ورودی از این معبر مجاز زمینی رشد چشمگیری داشته است.

مدیرپایانه مرزی لطف آباد با اشاره به این که خلق فرصت های جدید برای جذب گردشگر می تواند در توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد ادامه داد:شبکه بهداشت و درمان شهرستان و فرماندار درگز تمهیدات خوبی در زمینه بهره برداری از بخش ویژه (VIP) بیمارستان امام خمینی(ره) شهر درگز صورت داده که رغبت اتباع ملیت ترکمنستان برای استفاده از این فرصت درمانی را در پی داشته است.

رکنی افزود: ظرفیت درمانی یاد شده در قالب احیای گردشگری سلامت در افزایش تردد مسافران ورودی تاثیر گذار بوده است.

وی به کاهش ۶۸ درصدی خروج مسافران در بازه زمانی یاد شده از این پایانه مرزی اشاره و اضافه کرد: تاکید طرف ترکمنستانی بر انجام آزمایشهای کرونا برای ورود به کشور یکی از عوامل کاهش این آمار است.

مدیر پایانه مرزی لطف آباد گفت با توجه به نبود امکانات قرنطینه انسانی و آزمونهای کرونا در مرز آرتیق ترکمنستان (در مقابل لطف آباد) خروج بیشتر مسافران ورودی از لطف آباد از طریق پایانه مرزی سرخس صورت می‌گیرد لذا پیگیر بازگشایی تردد مسافران برای خروج از این مرز زمینی نیز هستیم.

پایانه مرزی "لطف‌آباد" شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد پایتخت ترکمنستان قرار دارد و فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و با مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد.

این نوار مرزی در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد خراسان رضوی واقع است.

۱۴ درصد از مجموع مرزهای خاکی جمهوری اسلامی ایران به طول ۸۳۴ کیلومتر در شرق کشور و حوزه جغرافیایی استان خراسان رضوی با کشورهای ترکمنستان و افغانستان همجوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha