۲۵ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85141362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت روحیه ایثارگری در دانش‌آموزان در دستور کار نهاد تعلیم و تربیت اصفهان است

اصفهان–ایرنا–مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: تقویت روحیه ایثارگری در دانش‌آموزان و فرهنگیان و ارزش‌ نهادن بر این فرهنگ مقدس در دستور کار نهاد تعلیم و تربیت استان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در نشست فصلی شورای توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در دوره‌هایی شاهد دور شدن از این فرهنگ ناب و مقدس بودیم و بهره چندانی از این فرهنگ متعالی نبردیم، اما امروز تقویت این روحیه در اولویت برنامه‌های این دستگاه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: امروز با گذشت سال‌ها شاهد ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی هستیم و آموزش و پرورش بعنوان بزرگترین نهاد مجموعه نظام اسلامی اگر بخواهد یک مجموعه تعلیم و تربیتی در تراز انقلاب و پیشران جامعه مهدوی باشد، باید فرهنگ شهادت و ایثار را در نسل جوان و نوجوان نهادینه کند.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در دولت سیزدهم بمنظور تقویت هویت انقلابی و اسلامی کارهای خوبی انجام شده و بر همین اساس تقدیر از رزمندگان و نشست با پیشگامان، جانبازان و آزادگان، همسران و خانواده شهدا بصورت نمادین در دستور کار مدیران مجموعه نظام تعلیم و تربیت اصفهان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار آموزش و پرروش میزبان حضور یک شهید گمنام در مرکز آموزشی اردویی شهید بهشتی شده است، گفت: دیدار مدیران فرهنگی این نهاد با خانواده شهدا نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش‌یافته است.

ابراهیمی تصریح کرد: در یکسال اخیر ۱۱۰ یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز در شهرستان‌های مختلف استان اصفهان برگزار شده است.

وی یادآور شد: مدارسی در اصفهان وجود دارد که بالغ بر یکصد شهید و حتی بیشتر تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند که از جمله آن می‌توان به مدرسه شهید محمد منتظری نجف‌آباد اشاره کرد که با تقدیم ۲۴۵ شهید، عنوان "شهیدستان" را دریافت کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به نامگذاری ساختمان‌ها، مدارس، کلاس‌ها و سایر مراکز علمی و آموزشی به نام شهدای وطن گفت: "گُلستان گردی دانش‌آموزان"، عنوان طرحی است که طی آن راویانی که با زبان و روحیه دانش‌آموزان آشنایی دارند، در مدارس حضور می‌یابند و روایتگری می‌کنند.

وی گفت: هویت‌سازی بر مبنای هویت دینی، اسلامی و انقلابی، هدفی است که مجموعه آموزش و پرورش در بخش ترویج فرهنگ شهادت و ایثار دنبال می‌کند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: سال تحصیلی گذشته ۲۱۰ دیدار با ایثارگران و جانبازان و ۲۶۴ تقدیر از آزادگان در مجموعه تعلیم و تربیت اصفهان انجام شد که این روند در سال جاری و سال‌های آتی نیز ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، در این نشست از مُروجان و فعالان حوزه فرهنگ ایثار و شهادت از جمله استاد "رضا بدرالسماء" هنرمند برجسته نگارگر، "سیدعلی بنی لوحی" رزمنده، "محمد نادرالاصلی" سرپرست هیات رزمندگان اسلام و باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان تقدیر شد.

در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۹۰۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۶ هزار واحد آموزشی در استان اصفهان تحصیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha