۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85295764
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«فرهنگ متعالی ایثارگری» میان دانش‌آموزان اصفهانی ترویج می‌یابد

اصفهان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان گفت: برنامه‌ریزی برای ترویج «فرهنگ متعالی ایثارگری» بین دانش‌آموزان به ویژه در مدارس شاهد در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا ابراهیمی روز یکشنبه در گردهمایی مدیران نواحی و مناطق آموزش و پرورش اصفهان افزود: بر این اساس باید به دانش آموزان میدان داده و از ظرفیت آنها استفاده شود حتی در تصمیم‌سازی ها، همانطور که آنها در اوایل انقلاب و زمان جنگ خود را نشان دادند.

وی اظهار داشت: بسیاری از مباحث مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت از جمله نامگذاری مکان‌های آموزشی، پرورشی و ورزشی به نام شهدا نیز باید به دانش آموزان سپرده شود زیرا در این مهم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: دانش آموزان باید با این مهم آشنا شوند که اصفهان روزهای ممتاز بسیاری را پشت سر گذاشته است ولی روزی مانند ۲۵ آبان را به عنوان روزی خاص به نام حماسه و ایثار مردم اصفهان در پرونده خود برجاگذاشته است که باید ماندگار بماند.

وی اظهار داشت: بر این اساس از ۲۵ آبان امسال تا همین روز در سال آینده، برنامه‌های ویژه‌ای برای برگزاری «کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین ارزش‌های ملی و مذهبی در میان دانش آموزان و در نهایت عموم مردم اصفهان در دستور کار این دستگاه قرار گرفته است.

به گفته ابراهیمی، ایثارگری و در اوج آن شهادت در اصفهان پررنگ است بر این اساس رساندن دانش‌آموز به مراتبی از حیات طیبه، هدف غایی سند تحول بنیادین است که به‌تدریج محقق می‌شود و اقدامات باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا در این مسیر ثمربخش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان، یکی از مهم‌ترین میثاق نامه‌های آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین دانست و گفت: باید اجرایی‌سازی این سند در دستور کار باشد و در کلاس و مدرسه اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: همه دغدغه صاحب‌نظران از بدو نگارش سند، تاکید بر تدوین درست آن بوده ولی اهداف مدنظر بطور کامل اجرایی نشده است.

وی یادآور شد: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید نقش الگویی مدارس شاهد در ساحت‌های مختلف بسیار موردتوجه باشد و این مدارس باید با بهره گیری از معلمان توانمند و اثرگذار در امور آموزشی و تربیتی، تراز مدارس صالح باشند.

به گزارش ایرنا، مردم اصفهان حدود ۲۴ هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردند که از این تعداد ۶ هزار شهید دانش آموز هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha