استاندار کرمانشاه: پیشنهاد عدم قطع برق پنج استان با نرخ بیکاری بالا به وزیر کشور ارائه شد

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه گفت: دوشنبه اخیر در جلسه مشترک استانداران با وزیر کشور پیشنهاد عدم قطع برق صنایع پنج استان دارای بیشترین نرخ بیکاری در فصل تابستان را ارائه کردیم و این پیشنهاد را تا تصویب نهایی پیگیری می‌کنیم.

به گزارش روز شنبه ایرنا؛ «محمدطیب صحرایی» در نشست مدیریت و کنترل پیک انرژی در استان که با حضور سرپرست معاونت عمرانی استانداری و مدیران عضو برگزار شد؛ بر ضرورت برنامه ریزی برای مصرف بهینه برق تاکید کرد و افزود: حتی در صورت عدم قطع برق در استان کرمانشاه باید یک مجموعه آموزش های کاربردی برای مصرف بهینه برق در حوزه های کشاورزی، صنعت و مصرف خانگی ارایه شود.

وی در ادامه به اهمیت فرهنگ سازی و سیاست های تشویقی در کاهش مصرف برق اشاره کرد و گفت: برای مدیریت مصرف برق نباید تنها به کاهش مصرف صنایع بسنده کنیم بلکه باید با فرهنگ سازی و برنامه‌های تشویقی مصرف خانگی، تجاری و خدماتی را هم بهینه کنیم.

وی افزود: باید این باور در افراد تقویت شود که صرفه جویی به اقتصاد خانواده آنها و همچنین حرفه آن ها کمک می کند.

مقام عالی استان عنوان کرد: در دهه های گذشته یک جریان سازی فرهنگی مناسب در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی و بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز وجود داشت و شخصیت های تلویزیونی معروفی هم برای برنامه درست شده بود.

وی با اشاره به اینکه سال هاست در این زمینه فرهنگ سازی خاصی صورت نمی گیرد در ادامه گفت: شبکه زاگرس با کمک دستگاه های زیرمجموعه وزارت نیرو باید در این عرصه فعال شود.

صحرایی یادآور شد: بخشی از صرفه جویی برق کمک به پایداری شبکه برق سراسری است ولی بخش مهمی از آن کمک به اقتصاد خانوار و جلوگیری از هدر رفت برخی هزینه ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تامین روشنایی معابر در شهر کرمانشاه را ضعیف توصیف کرد و گفت: روشن بودن معابر به ایجاد حس امنیت و آرامش روانی و روحی شهروندان کمک می کند و باید این نقیصه برطرف شود.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد با کمک دستگاه ها و مجموعه های مختلف و همراهی مردم، یک تابستان خوب و همراه با برخورداری از نعمت برق برای همه در پیش داشته باشیم.

در ادامه این نشست شرکت توزیع برق استان گزارشی از وضعیت انرژی استان ارایه کرد و در ادامه برنامه های این مجموعه برای مدیریت و کنترل پیک انرژی در حوزه های مختلف، مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا؛ شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه ۱۱ هزار و ۷۵۸ کیلومتر شبکه هوایی، ۱۷ هزار و ۹۶۸ ترانس با تولید دو هزار و ۱۵۳ مگاوات شبکه توزیع، ۲۶۹ فید عمومی و ۳۱ فید تخصصی دارد.

تعداد مشترکان عمومی (ادارات، نهاد و ارگان ها) این شرکت سه هزار و ۲۵۰ مشترک، مشترکان کشاورزی (چاه آب) هفت هزار و ۴۰۰، مشترک صنعتی سه هزار و ۱۱۱ و مشترک تجاری هشت هزار و ۹۰۰ است.

کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha