۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85142821
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مصوبات کارگروه مدیریت پسماند بهارستان چه بود؟

۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85142821
مصوبات کارگروه مدیریت پسماند بهارستان چه بود؟

بهارستان- ایرنا- کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بهارستان تشکیل شد و مصوباتی از جمله عدم سوزاندن کاه و کلش ها تا پاکسازی کنار جاده ای آزادراه تهران- ساوه از نخاله های ساختمانی در محدوده شهرداری نسیم شهر داشت.

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه کارگروه مدیریت پسماند بهارستان در سال جاری امروز/شنبه/ با حضور تمام اعضا و به ریاست نوریان معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

محمد علی جودکی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان و دبیر این جلسه در خصوص مصوبات این نشست، توضیح داد: با توجه به معضل تخلیه غیرمجاز نخاله های ساختمانی در آزادراه ساوه -تهران، تمام شانه های خاکی و جاده های فرعی غیرمجاز در چندین نقطه و محل های اصلی تخلیه این نخاله ها در حوزه استحفاظی بهارستان، طی یک ماه آتی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای و با هماهنگی شهرداری نسیم شهر مسدود خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اهمیت برخورد با هرگونه پسماند سوزی و تخلیه نخاله و پسماند در اراضی بایر و همچنین تخلیه فاضلاب در حاشیه رودخانه های شهرستان و امکان انتشار بیماری ناشی از آن ها و تهدید سلامت عمومی و محیط زیست، افزود: اکیپ های گشتی به منظور پایش سطح شهرستان در خارج از ساعات اداری متشکل از شهرداری ها، بخشداری ها، دهیاری ها، امور منابع آب، شبکه بهداشت و درمان، معاونت فنی و عمرانی فرمانداری و این اداره تشکیل و در مناطق احتمالی، بر اینگونه تخلفات زیست محیطی نظارت خواهند داشت.

جودکی این را هم گفت که مصوب شد تا امور منابع آب با همکاری شهرداری های نسیم شهر و گلستان اقدام به لایروبی مستمر رودخانه های درون شهری شادچای و سیاب کنند.

این مسئول ادامه داد: مصوب شد تا شهرداری ها نسبت به تنظیم و ارائه برنامه عملیاتی در راستای مدیریت پسماندهای شهرستان به ویژه اقداماتی در جهت استانداردسازی مراکز انتقال زباله شهرستان همچون احداث سکوی بتنی سایت انتقال زباله صالحیه و دیوارکشی و ساماندهی این مرکز در گلستان، اقدام و هر چه سریعتر اصلاحات ابلاغی را اجرایی کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان به معضل زیست محیطی آتش زدن اراضی کشاورزی و کاه کلش های باقی مانده در این اراضی توسط روستاییان اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی نیز طی این نشست متعهد شد به کشاورزان و روستاییان آموزش های لازم را ارائه داده تا دیگر شاهد این پسماند سوزی ها در سطح شهرستان نباشیم.

مصوبات کارگروه مدیریت پسماند بهارستان چه بود؟

بهارستان شهرستانی در جنوب غرب استان تهران است که از سال ۱۳۸۹ با ترکیب بخش‌های گلستان و بوستان(نسیم شهر) از شهرستان رباط کریم مستقل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha