۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۰
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85143189
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کارشناسان روس: اوکراین در هفته دوم ضدحمله موفق نبوده است

تهران- ایرنا- طبق تحلیل‌های نظامی-استراتژیک کارشناسان روسی، عملیات نظامی ضدحمله اوکراین علیه روسیه در هفته دوم موفقیتی نداشته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، اسپوتنیک نوشت: عملیات نظامی ضدحمله اوکراین در حالی وارد هفته دوم می‌شود که نتایج حاصل از آن نشان می‌دهد، کی‌یف هیچ موفقیتی در این عملیات نداشته است.

بر اساس گزارش‌های رسیده از میدان جنگ بیش از ۷۵درصد نیروهای ۶۰هزار نفری اوکراین در میدان جنگ باقی هستند ولی شواهد حاکی از این است که این کشور فاقد ظرفیت نظامی کافی برای غلبه بر روسیه است.

گفته می‌شود تیپ‌های تهاجمی اوکراین، مجهز به آخرین فن‌آوری نظامی غربی، نتوانستند از آنچه دکترین دفاعی روسیه که خط دفاعی پوششی نامیده می‌شود، پیشروی کنند. تلفات اوکراین بسیار سنگین بوده و روسیه از نظر نیروی انسانی یک به ده نسبت به اوکراین تلفات داشته است. عملیات وارد دومین هفته از حمله متقابل مورد انتظار و بسیار تبلیغ شده اوکراین می شود و ممکن است برای مدتی طولانی ادامه داشته باشد که بر این اساس می توان به برخی نتایج مهم دست یافت.

بر اساس نظر تحلیلگران نظامی روسیه، ارتش اوکراین بدون توجه به حملات بعدی، شانس موفقیت صفر دارد. تجهیزات و تاکتیک‌های اوکراینی برای شکستن موانع روسی به نحو معناداری کافی نیست و پدافند هوایی روسیه و نیروی توپخانه این کشور امکان ضدحمله‌های شدید اوکراین را گرفته است.

منابع نظامی روسیه می‌گویند تانک‌های لئوپارد و خودروهای زرهی برادلی بر خلاف تبلیغات انجام شده در رسانه‌های غربی نتوانسته بر روسیه غلبه کند. کارشناسان روسی اعتقاد دارند تاکتیک‌های ضعیف و کمبود تجهیزات را نیز باید به این شکست‌ها اضافه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha