۲۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۷
کد خبر: 85143402
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

جهاد سازندگی ابزار تعالی انسانی است

مشهد- ایرنا- دستیار رییس جمهور در مردمی سازی دولت گفت: امام راحل(ره) به دنبال محقق کردن انسانی که خلیفه و جانشین خداوند است بود و جهاد سازندگی ابزاری برای تحقق این امر است که رسیدم به جایگاه جانشینی خدا در آن رشد و نمو پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید احمد عبودتیان عصر روز شنبه در همایش تبیینی بین نسلی عهد جهاد با اشاره به داستان مطرح شدن مسأله هدف خلقت انسان از سوی فرشتگان افزود: خداوند در پاسخ به این سوال هدف از خلقت انسان را خلیفه الله بودن انسان و جانشین خود بر روی زمین بودن عنوان کرده است.

وی ادامه داد: مسأله محرومیت زدایی و آزادسازی تنها هدف شکلگیری جهاد سازندگی نیست بلکه مسأله اصلی تحقق این خلیفه الله است و در پرتوی این هدف والای جهاد سازندگی است که محرومیت زدایی و خدمت هم شکل می گیرد که امام خمینی( ره) نیز به دنبال تحقق آن بوده است.

جهاد سازندگی ابزار تعالی انسانی است


دستیار رییس جمهور در مردمی سازی دولت با بیان این که نیروهای حکمران در شرق و غرب چه نسبتی با خلقت انسان دارند و آیا الگوی حکمرانی که در دنیا آن را ترویج میدهند، بر اساس الگوی الهی و در راستای رسیدن انسان به جایگاه اصلی و الهی خود که خلیفه اللهی است گفت: آیا اقدامات ما محرومان را به جایگاه الهی خود می رساند یا آنها را جیره خور و برای همیشه مستضعف نگه می دارد.

عبودتیان افزود: مسأله مهم در جهاد سازندگی آبادانی و نجات از محرومیت نیست چرا که خداوند روزی رسان است بلکه مسأله مهم رسیدن انسان به جایگاه خلیفه الله است و باید اقدامات و تلاش های ما در این راستا باشد چرا که این تفاوت الگوی جهاد امام(ره) با حکمرانی غربی است.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی های مردمی صورت گرفته، ۶۰ درصد مردم گفته اند آمادگی دارند روزی پنج ساعت کار داوطلبانه انجام دهند، که از این تعداد ۸۰ درصد نیز گفته اند موفق به انجام کارهای داوطلبانه نشده اند چرا که یک حلقه میانی وجود ندارد که به آن ها بگوید چگونه می توانند در حل مسائل جامعه مانند مسئله ازدواج، اقتصاد و غیره کمک کنند.

دستیار رییس جمهور در مردمی سازی دولت گفت: این امر نیازمند حضور نیروهای جهادی است تا این اشتیاق و علاقه مردم را به مشارکت در امر جهادسازندگی را جهت و سو بدهند.

عبودتیان افزود: خراسان رضوی به عنوان خواستگاه برتر نظری کار مردمی و مردم سازی و الگوی برتر کار مردمی و نیز به دلیل روحیه و طبع مسولیت پذیری مردم این سرزمین در کشور الگو و بهترین گروه مطالبه گری در کشور از بین مردم اهل خراسان رضوی است.

جهاد سازندگی ابزار تعالی انسانی است

به گزارش ایرنا، همایش تبیینی بین نسلی عهد جهاد، همزمان با ۲۷ خرداد و سالروز جهاد سازندگی و چهل و چهارمین سالگرد فرمان تاریخی جهاد سازندگی و با حضور خانوادگی جهادگران نسل دیروز و امروز (از جهادگران «مرحله ثانی» انقلاب تا جهادگران «گام دومی») و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران جهادی در ساختمان جهاد سازندگی در مشهد برگزار شد.

بازخوانی پیام ها و محتویات امامین انقلاب اسلامی درباره جهادسازندگی، تبیین اندیشه و مشی مکتب جهادی، تجلیل از شهید دانیال رضا زاده و یک جهادگر عرصه جهاد تبیین، گفتمان جهاد، تجدید عهد جهادگران با فرمان جهاد سازندگی در گام اول و دوم انقلاب اسلامی از جمله برنامه های این همایش بود.

همچنین در این مراسم از کتاب «مسیح سپتامبر» در خصوص زندگی نامه شهید سید علی زنجانی به نویسندگی فریده پیروی رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha