ساعت کاری مراکز خرید در مهاباد اعلام شد/تسهیل تحویل گندم

مهاباد - ایرنا - فرماندار ویژه مهاباد با تاکید بر تسهیل تحویل گندم گفت: ساعت کاری مراکز ۹ گانه خرید تضمینی گندم در این شهرستان از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن عباسی روز یکشنبه در جلسه کمیته خرید گندم شهرستان افزود: ۹ مرکز خرید گندم در مناطق مختلف شهری و روستایی به صورت تمام وقت آماده دریافت گندم مازاد کشاورزان در کوتاهترین زمان ممکن هستند.

وی بر تسهیل امورات تحویل گندم کشاورزان تاکید کرد و ادامه داد: امسال دولت با برنامه ریزی انجام شده حداکثر ظرف مدت یک هفته نسبت به پرداخت مطالبه کشاورزان اقدام خواهد کرد.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: به مراکز خرید شهرستان توصیه شده کمترین افت قیمت گندم در راستای کمک به کشاورزان در نظر گرفته شود.

عباسی با بیان اینکه افزایش خرید تضمیمی پتانسیل خوبی را برای شهرستان به وجود خواهد آورد، گفت: برنامه ریزی برای تامین سوخت کمپاین، هزینه حمل بار و همچنین نرخ فعالیت کمپاین تعیین و ابلاغ و اطلاع رسانی شده است.

ساعت کاری مراکز خرید در مهاباد اعلام شد/تسهیل تحویل گندم

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد هم در این جلسه اظهار کرد: امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۶۵ هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود که نسبت به پارسال کاهش ۱۰ تا ۱۵ هزار تنی را نشان می‌دهد.

صلاح الدین حقگوی با بیان اینکه تولید گندم در سال گذشته به مرز ۸۵ هزار تن رسید، یادآور شد: در بررسی کارشناسان مشخص شد امسال بیش از ۹ هزار هکتار از مزارع گندم دیم این شهرستان تحت تاثیر کاهش بارندگی غیرقابل برداشت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد با بیان اینکه امسال انتظار داریم حدود ۵۰ هزار تن گندم مازاد کشاورزان خریداری شود، افزود: در سال زراعی جاری در بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده که از این مقدار، ۴۴ هزار هکتار به صورت دیم و پنج هکتار به صورت آبی کشت شده است.

حقگوی ضمن انتقاد از آمار پایین بیمه محصولات زراعی و باغی در مهاباد اضافه کرد: تاکنون ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار دارد که با توجه به شرایط اقلیمی و تنش آب و هوایی باید بیشتر مورد استقبال کشاورزان قرار گیرد.

ساعت کاری مراکز خرید در مهاباد اعلام شد/تسهیل تحویل گندم

به گزارش ایرنا، پارسال در مجموع بیش از ۸۵ هزار تُن گندم از مزارع مهاباد برداشت و از این مقدار بیش از ۴۷ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد.

کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

در سال آبی جاری در مجموع بیش از ۲۸۲ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۲۵ درصد کمتر بود.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha