استاندار:بنیاد مسکن استان مرکزی برای ساخت مدارس مناطق روستایی همکاری کند

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، پیش بینی لازم برای تامین زمین با هدف ساخت مدارس را در مناطق روستایی را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرزاد مخلص الائمه روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: هرچه قانون تکلیف می کند باید بودجه و اعتبار لازم برای اجرا در نظر گرفته تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.
استاندار مرکزی درباره اجرای طرح شهید عجمیان نیز گفت: به غیر از اراک، فرمانداران در شهرستان‌های استان در کنار آموزش و پرورش برای اجرای طرح شهید عجمیان همکاری کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: می توان در اجرای طرح شهید عجمیان از ظرفیت خیران و والدین علاقه مند به کمک به مدارس نیز استفاده کرد.
احمدرضا نوازنی افزود: نیاز به مدارس غیردولتی در استان وجود دارد اما نوسازی و تجهیز مدارس با ضوابط موجود برای برخی متقاضیان سختگیری اعمال می کند.
وی بیان کرد: ۱۴ درصد دانش آموزان استان معادل ۳۵ هزار نفر در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در طرح های تعریضی، شهرداری مدارس استان را تخریب کرده است و معادل آن به این مجموعه زمین داده نشده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: لازم است در اجرای طرح شهید عجمیان، برآورد اعتبار لازم صورت گیرد تا موانع احتمالی پیش رو برطرف شود.
«بهنام نظری» افزود: باتوجه به برگزاری انتخابات در سال جاری، لازم است از ظرفیت مدارس بیشتر در این حوزه استفاده شود.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی هم گفت: طرح شهید عجمیان برای اولین بار در کشور در دستور کار است که با هدف شاداب سازی مدارس در مناطق محروم شکل گرفته است.
جواد لنجابی افزود: در مرحله اول در اجرای این طرح ۲۵۰ مدرسه با ۱۵۰۰ کلاس درس برای این استان هدف‌گذاری شده است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت:۳۴۳ مدرسه مشکل آبخوری و سرویس بهداشتی دارند که پایش لازم در استان انجام شده تا برای تامین منابع برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
لنجابی افزود: چند روستا در استان وجود که برای ساخت مدرسه اعتبار وجود دارد اما زمین برای عملیات اجرایی وجود ندارد.
رییس آموزش و پرورش منطقه یک اراک هم گفت: تحصیل دانش آموزان در مدارس غیردولتی که در ساختمان های قدیمی درس می خوانند مطلوب نیست.
حسین مولوی افزود: می توان از ظرفیت خیران مدرسه ساز در بخش نوسازی مدارس غیرانتفاعی استفاده کرد.
وی بیان کرد: مدارس غیردولتی حذف نخواهد شد لازم است بخش های از مناطق شهری را برای این مدارس در نظر گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha