دولت هزینه ساخت جاده درگز- کبکان - قوچان را با تهاتر نفت تامین کرد

مشهد- ایرنا- نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت، بودجه ساخت و تکمیل جاده درگز- کبکان - قوچان را از طریق تهاتر نفت با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپاه پاسداران تامین کرده است.

حسن رزمیان مقدم روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام در قالب مصوبات سفر فروردین ماه پارسال رییس جمهوری به خراسان رضوی نهایی شده است و از این پس قرارگاه سازندگی خاتم، بودجه مورد نیاز اجرای طرح یاد شده را در قالب تهاتر نفت و فروش آن تامین می کند.

وی ادامه داد: مشکل اساسی برای اجرای این طرح مهم کمبود بودجه بود که با اجرای تهاتر نفت با پیمانکار برطرف شد و از این پس اگر با کندی در اجرای طرح مواجه شویم کوتاهی از عوامل اجرایی طرح است.

مطابق اعلام فرمانداری درگز تکمیل جاده در دست ساخت درگز- کبکان - قوچان با مشکل مزمن کمبود اعتبار مواجه بوده است. احداث جاده جدید و ایمن، مسیر دسترسی به مرکز شهرستان را ۸۰ کیلومتر کوتاه می کند، از طرفی اگر قرار باشد این طرح بزرگ با بودجه سالانه اجرا شود تکمیل جاده درگز- کبکان- قوچان بیش از ۲۵ سال زمان خواهد برد بنابراین در سفر پارسال هیات دولت به خراسان رضوی، موضوع تامین ردیف اعتباری ویژه برای این طرح مهم مطرح شد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار درگز در خصوص تهاتر نفت با قرارگاه سازندگی خاتم برای تامین بودجه جاده به ایرنا گفت: در حال حاضر اجرا و تکمیل جاده درگز-کبکان-قوچان از سرگرفته شده و تحرکی در عرصه عمل به وجود آمده است.

علی اکبر محدث افزود: مساله این است که طرح جاده درگز- کبکان در انتهای فهرست آن دسته از طرحهای قرارگاه سازندگی خاتم قرار دارد که قرارگاه به جای بودجه از دولت، نفت می گیرد از این رو این نگرانی وجود دارد که با توجه به این فهرست طولانی تامین بودجه جاده باز هم با تاخیر همراه شود.

وی اضافه کرد:مسوولان استانی و نمایندگان استان در مجلس لازم است برای تعجیل در اجرای طرح برای اولویت دار کردن این جاده اقدام کنند.

شهرستان مرزی و کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha